Microsoft работи по своя алтернатива на онлайн бисквитките

Microsoft работи по своя алтернатива на онлайн бисквитките

Microsoft работи по своя алтернатива на онлайн бисквитките
Microsoft е поредната компания, която разработва своя алтернатива на компютърните бисквитки. Нейната версия ще се използва във всички продукти на софтуерния гигант, твърди онлайн изданието AdAge, като се позовава на свои източници в компанията.
Софтуерът на Microsoft ще може да следи дейността на потребителите както на компютри, таблети и смартфони, така и на конзолата Xbox. Той ще обхваща и услугите на компанията в интернет чрез търсачката Bing. Потребителите на Internet Explorer също ще попадат в графата за събиране на данни.
Подобно на алтернативата на Google, платформата на Microsoft ще позволява на потребителите ще имат възможността да контролират колко и каква информация да споделят. Грижата за нейната сигурност ще е на софтуерния гигант, освен в случаите, където не е упоменато друго.
Освен това тя ще може да се използва и от мобилни устройства и смарт телевизори, което не е възможно чрез традиционните бисквитки. Това е и сред основните желания на рекламодателите, тъй като по този начин ще имат по-голяма яснота кои и какви реклами са ефективни на различните устройства.
От Microsoft не потвърждават за разработката на новата технология, но и не отричат. "Съгласни сме, че развитието на технологии отвъд бисквитките е важно. Наш приоритет е да намерим начини, които да направят това като запазят интересите на потребителите", се казва в изявление на компанията.
Тя не е единствената, която разработва подобни технологии. Google, Apple и Amazon са сред другите компании, които създават свои системи за проследяване на дейността на потребителите. Всяка от тях е самостоятелна и се интересува предимно от това какво се случва в екосистемата на съответната компания. С увеличаването на броя и разнообразието от устройства, които хората използват обаче, може да се оформи още един сегмент за конкуренция между големите компании за сметка на по-малките, които в момента разчитат на класическите виртуални бисквитки, за да генерират данни за потребителите и да ги продават на желаещи фирми и рекламни агенции.