Азия вдига продажбите на "Нестле"

Азия вдига продажбите на "Нестле"

Азия вдига продажбите на "Нестле"
Reuters
Продажбите на швейцарската група за храни "Нестле" отчита ръст на продажбите от 4 на сто през деветте месеца на годината до 68.4 млрд. швейцарски франка, съобщиха от компанията. Той се дължи основно на азиатския пазар, където продажбите в периода са се увеличили с 6.9 на сто, в Америка те са нараснали с 5.1 процента, а в Европа – с едва 0.9 на сто.
В Азия и Африка при всички продукти на фирмата се отчита ръст, но най-висок е той при напитките и детските храни.
На глобално ниво бизнесът на компанията нараства с 1.1 на сто на развитите пазари и с 8.8 процента – на развиващите се.
От компанията подчертават, че органичният ръст на продажбите в периода е 3 процента, а 1.4 на сто се дължат на разлика в ценовите нива. Ръстът в Северна Америка се дължи главно на обемите на продажбите, докато в Латинска Америка – главно на ценова политика, посочва анализът на компанията.
 
Въпреки слабото потребителско търсене и дефлацията в Европа има сериозен ръст на продадените обеми. Това се дължи основно на пазара на Великобритания, Германия, Швейцария и Австрия, посочват от компанията. "В Централна и Източна Европа икономическата ситуация също е затруднена, но Русия продължава да отчита стабилен ръст, благодарение на добрите резултати на сладолед, кафе и шоколадови продукти", коментират от "Нестле". За тази година се очаква органичен ръст на продажбите от 5 на сто.
По-рано италианският вестник "Ла Република" съобщи, цитиран от Ройтерс, че италианският производител "Фереро", известен с производството си на течния шоколад "Нутела", е получил оферта от "Нестле" да го купи. От "Фереро" обаче отрекоха това.