Еминем стана изпълнител на годината в първите музикални награди на YouTube

Първите в историята музикални награди на YouTube се проведаха в неделя, 3 ноември. Церемонията бе излъчена на живо онлайн и включваше множество смесени изпълнения между различни звезди, а едни от големите отличия отидоха при рапъра Еминем и хип-хоп дуета на Макълмор и Райън Люис, писа "Ройтерс".
Еминем спечели наградата за изпълнител на годината на церемонията водена от актоьрите Джейсън Шварцман и Реджи Уатс и режисирана от Спайк Джоунз.

Отличието за видео на годината отиде при Girls' Generation, които са мегазвезди в Южна Корея, но все още прохождат като популярност на щатската музикална сцена.
Пробив на годината спечели хип-хоп дуетът Макълмор и Райън Люис, чиито песни включват и един от химните на борбата за правата на гей общността Same Love.

Walk off the Earth заедно с KRNFX с поделиха наградата за феномен на година за тяхната версия на песента на Тайлър Суифт I Knew You Were Trouble, докато наградата за иновация отиде при DeStorm за See Me Standing.
YouTube даде награда и за т.нар. реакция на годината, в която номинирани бяха различни видеоклипове, създадени от потребителите, съдържащи от мяукащи котенца до световни новини и събития, уловени чрез мобилен телефон. Първото подобно отличие в историята на наградите взеха заедно Линдзи Стирлинг и Pentatonix за техния кавър на песента Radioactive на Imagine Dragons. Стирлинг е звезда сред цигуларите, но няма звездната сила на поп имена като Кейти Пери, която също бе сред номинираните.

Освен Лейди Гага на наградите пяха и Tyler, the Creator, както и Ърл Суитчър - и двамата от хип-хоп дуета Odd Future Wolf Gang Kill Them All.
В изпълнението бе включена и препратка към един от вайръл хитовете по-рано тази година "Лисицата (Какво казва лисицата?) (The Fox (What Does the Fox Say?)) на норвежкото дуо Ylvis.
Шоуто бе излъчено изцяло онлайн и отдаде почит на онези, които са популярни в интернет, а не толкова на познатите сред телевизионните зрители. Освен че музиката попадна някак под сянката на развлекателната част, церемонията бе и ясен знак от страна на YouTube за намеренията на сайта да поеме по-голяма роля в музикалната индустрия.
Пазарът на музикалните награди е почти толкова пренаселен, колкото е и музикалният пазар. YouTube привлече звезди като Лейди Гага, за да спечели интереса на зрителите си, но в същото време се опита да се разграничи от церемонии като тези на MTV, "Грами" и други силни за музиката имена.