Tencent ще предлага 10 терабайта безплатно онлайн пространство за съхраняване на файлове

Tencent ще предлага 10 терабайта безплатно онлайн пространство за съхраняване на файлове

Tencent ще предлага 10 терабайта безплатно онлайн пространство за съхраняване на файлове
Китайската компания Tencent обяви, че през следващата година ще започне да предлага международна версия на безплатната си облачна услуга за съхранение на данни. Интересното при нея е, че всеки потребител ще има на разположение до 10 терабайта дисково пространство за своите файлове.
В момента Tencent предлага услугата си само в Китай. Компанията обаче не крие големите си амбиции да се превърне в един от основните доставчици на различни онлайн услуги. Тя вече се оформя като един от главните конкуренти на Facebook поне по брой активни потребители в своите услуги QQ и WeChat и пазарна капитализация.
Заедно с облачната си услуга Tencent ще предлага и новото приложение за споделяне на снимки Story Camera, казва вицепрезидентът на компанията Питър Зенг по време на форум за китайски иновации и предприемачество, който се провежда в Бостън и се организира от Масачузетския технологичен институт (MIT).
От компанията уточняват, че първоначално услугата ще се предлага в САЩ от началото на следващата година. Постепенно ще навлиза и на други пазари. Сървърите, които ще се използват за международните потребители, няма да се намират в Китай, а в други страни, за да се избегнат спекулации и притеснения за сигурността на данните, коментира още Зенг пред онлайн изданието Pandodaily.
Приложението Story Camera пък ще се опита да бъде конкурент на Instagram. То ще се появи в САЩ до три седмици, коментира Зенг. То ще позволява редакция и персонализиране на снимките, като ще има и допълнителни възможности като добавяне на още поясняваща информация в описанието на кадрите, както и повече локални функции.
Макар и Tencent да е малко известна, тя вече е сред най-големите интернет компании и наскоро дори изпревари Facebook. Пазарната й капитализация е $128 млрд. спрямо $113 млрд. на социалната мрежа на Марк Зукърбърг. Предимството на Tencent за момента е временно, тъй като двете компании постоянно разменят позициите си според движенията на фондовите борси. Китайската компания обаче има всички шансове постепенно да затвърди водачеството си, особено ако новите й услуги се приемат добре от международните потребители.