След "Списъкът на Шиндлер" Спилбърг и Зейлиън може отново да работят заедно по "Монтесума"

Продуцентът Стивън Зейлиън, работил по редица известни проекти, сред които е и "Списъкът на Шиндлер" на режисьора Стивън Спилбърг, ще се заема с продуцирането и пренаписването на сценария на филма "Монтесума" (Montezuma) - един от провалените, но съществуващи отдавна големи холивудски проекти. Стивън Спилбърг също се надява на участие в продукцията на DreamWorks като режисьор, съобщи "Холивуд Рипортър".
Друга интересна подробност около заглавието е, че актьорът Хавиер Бардем е изразил интерес да участва в ролята на испанския изследовател и конкистадор Ернан Кортес, предизвикал унищожението на империята на ацтеките
Оригиналният сценарист на историята Далтън Трумбо, чийто труд попада в известния "Черен списък на Холивуд" през 60-те години (списъка на най-добрите сценарии през годините, които по една или друга причина не са били екранизирани - бел.а.) разказва в "Монтесума" за сложните взаимоотношения между Кортес и императора на ацтеките Монтесума. Тогавашната идея е проектът да събере отново сценариста с Кърк Дъглас, който участва и в класическия филм на Трумбо "Спартак". Филмът обаче така и не стига до реализация и сега, десетилетия по-,намира свой нов дом в DreamWorks.
Спилбърг от известно време търси проект, който да режисира, след като миналата година Robopocalypse отпадна. Той имаше намерение да застане на режисьорския стол на American Sniper с Брадли Купър, но пътищата им с "Уорнър Брос" се разделиха заради различия по отношение на бюджета. Сега проектът е в ръцете на Клинт Истууд и неговите снимки ще започнат тази година.
Зейлиън и Спилбърг имат добър опит от предишната си съвместна работа, след като превръщат "Списъкът на Шиндлер" в хит, покорил наградите "Оскар". Все още обаче е неизвестно над какво друго работи в момента Спилбърг, което може да отнеме вниманието му достатъчно силно от "Монтесума".
Не е ясно и дали проектът в крайна сметка ще бъде действително реализиран. DreamWorks имат нужда първо от одобрението на "Дисни" и ако филмът бъде пуснат да продължи от компанията, то той ще трябва да бъде одобрен и от "Фокс", които пък държат правата за първи преглед на работата на Стив Зейлиън, допълва изданието.