Завръщане на интереса към неприлично големите за европейските разбирания пикапи с огромни двигатели, това е една от тенденциите, с които ще се запомни миналата година за американския пазар на нови автомобили. Сякаш предугадили, че това ще се случи, големите американски производители представиха новите си предложения още на първия автосалон през 2014-а, този в Детройт.
Завръщане на интереса към неприлично големите за европейските разбирания пикапи с огромни двигатели, това е една от тенденциите, с които ще се запомни миналата година за американския пазар на нови автомобили. Сякаш предугадили, че това ще се случи, големите американски производители представиха новите си предложения още на първия автосалон през 2014-а, този в Детройт. Ето и основните новости в претендентите за любовта на американците - GMC Canyon и "Форд" F-150. Преди това е редно да напомним, че "Шевролет Силверадо", който е технологичен близнак с Canyon, тази година беше отличен с приза пикап на годината за САЩ. Това стана още в първия ден на автосалона в Детройт. Интериорът на "Шевролет Силверадо". С Canyon GMC вдига летвата пред конкурените по отношение на мощността, икономичността, рафинираността и комфорта. Базовият мотор в гамата е 2.5-литров редови, четирицилиндров с мощност 193 конски сили. Предлага се и 3.6-литров V6 с 302 конски сили, догодина пикапът ще може да се поръча и с дизелов агрегат. От "Дженерал мотърс" твърдят, че моделът предлага рекордни за сегмента товароносимост (657 кг.) и възможност за теглене на прикачен товар (до 3 тона). Сред новите технологии в пикапа на GMC са Wi-Fi мрежа и асистиращи системи като предупреждение при опасност от сблъсък, алармиране при напускане на избраната лента за движение и серийна камера за заден ход. На разположение е и безключов достъп. Canyon се предлага в три нива на изпълнение, само със задно предаване и със задвижване 4Х4. На разположение е и пакет за по-добра проходимост извън пътя. Пикапите в изпълнение All-Terrain ползват специални гуми и джанти, по-различно окачване и имат повече хром отвън. Пикапът ползва активни капаци на радиатора, които се отварят чак когато моторът има нужда от въздух за охлаждането. Вратата на товарната платформа е с амортисьори за по-лесно вдигане и по-контролирано спускане. Интериорът е едновременно комфортен и устойчив на износване. Не липсва и реагиращ на допир 8-инчов информационен дисплей. На разположение са достатъчно жабки и ниши за съхранение на дреболии, включително джоб за таблет и скрит долап под задните седалки. Системата IntelliLink разполага с приложението Teen Driver, което позволява на родителите да настроят предупреждение за превишение на скоростти при подминаване на 70 мили в час, спиране на радиото, ако някой в колата пътува с незакопчан колан. След края на всяко пътуване родителското тяло може да проследи колко мили са изминати, с каква скорост, каква е била работа на педала на газта и спирачките и други данни. Радиусът на обратен завой на GMC Canyon е 12.6 метра. Новото поколение на "Форд" F-150 e наследник на най-продавания пикап в САЩ в последните 37 години и най-продаван модел изобщо в Щатите от 32 години насам. "Форд" също залагат на горивно ефективни мотори, най-съвременни технологии за безопасност и комфорт, типичен по-скоро за лек автомобил. В пикапа има 111 патентовани решения и куп иновации с амбицията, че се предлагат за първи път в модел от този сегмент. Такива са фаровете с изцяло LED светлини, камери за 360-градусово наблюдение, индикатор за положението на вратата на товарната платформа, двигател със старт/стоп система и дори автономно паркиране. Лансиран като най-умният и най-здравият F-150 правен някога, моделът е минал 10 милиона мили тестове при различни тежки арктични и тропически условия. Специално внамание е оборънато на мултифункционалността на товарната зона. Предлага се и система от метални въжета, скоби и прегради за обезопасяване на различните товари. Вратата на товарния отсек може да се отключва, заключва и освобождава от бутон на дистанционното на ключа. Предлага се и сгъваема рампа за по-лесно товарене на ATV-та и мотоциклети. Голямата революция при модела е при моторите. Сред тях има две EcoBoost предложения. 2.7-литровият EcoBoost предлага 310 конски сили и разполага със серийна старт-стоп система. 3.5-литровият EcoBoost пък заменя пенсионирания 6.2 V8 агрегат. За привържениците на твърдението, че размерът има значение, е на разположение и петлитров осемцилиндров двигател. И тук на разположение са активни капаци на радиаторната решетка. Решението за лесен достъп до салона. Системите за подпомагане на водача включват Curve Control, която ползва прехвърляне на въртящ момент между предните и задните колела, за да осигури по-сигурно завиване, адаптивен круизконтрол, предупреждение за риск от удар, сигнализация за напускане на избраната лента на движение и аларма за превозно средство в мъртвата зона на огледалата. В салона нов е 8-инчовият LCD дисплей. "Форд" F-150 се предлага в пет нива на оборудване - XL, XLT, Lariat, Platinum и King Ranch.