YouTube залага всичко на музиката

Видеопорталът YouTube има големи надежди и очаквания от музиката, която се споделя от потребителите и звукозаписните компании. По време на дискусия в Кан вицепрезидентът на отдела по съдържание на YouTube Том Пикет е заявил, че сайтът залага всичко на музиката, съобщава в. Guardian.
Компанията смята, че може да извлече много ползи от популярността на музикалното съдържание в сайта. Пикет допълва, че през последните няколко години YouTube е платил общо над 1 млрд. долара на лейбълите.
Въпреки големите усилия на компанията да спечели музикалната индустрия тя остава с известни резерви. Основната част от недоволството идва от независими звукозаписни студиа и изпълнители. Представител на австралийската компания Intertia например заявява, че Google не са хора на музиката, и това го притеснява, тъй като не очаква интернет гигантът да постави правилен фокус върху изпълненията.
"Притеснявам се YouTube да навлезе в този пазар, защото за YouTube най-важна е доминацията, а доминацията е свързана с разруха. Предпочитам Google да не навлиза в музиката", пък коментира Хорст Вайденмюлер от компанията !K7.
Критиката към видеопортала идва и от институции. Британската организация BPI например е недоволна от високите позиции на сайтовете за нелегално споделяне на музика в търсачката на Google, както и от множеството клипове с неуредени права в YouTube.
От BPI не са доволни и от размера на плащанията, които според организацията трябва да са още по-високи. Те дават за пример Spotify, които плащат между 6 хил. и 8 хил. долара за всеки милион стриймвания на песен, което е над два пъти повече спрямо една услуга за видеострийминг, макар и да не назовават портала на Google поименно.
Според защитници на YouTube проблемът не е в по-ниските плащания, а в самите лейбъли, които не могат да се настроят по модерните изисквания на интернет. "Вече не става дума за един албум - един цикъл. Вече е 12-месечно създаване на съдържание. За всяко ново творение, което създаваш, трябва да има още 6-8, които да го поддържат", коментира Брандън Мартинез, изпълнителен директор на компанията MCN INDMusic.
"В момента YouTube не е място за изкарване на пари. Вината не е на портала или на Google. Хората, които представляват съдържанието, все още не разбират този пазар", коментират и от The Collective Music Group.
Засега от Google не конкретизират плановете си за развитие в този сегмент. Вече няколко месеца се носят слухове, че компанията разработва музикално приложение и услуга за YouTube, но до момента то така и не се появява.