На път: Вълнуващите туристически тенденции през 2014 г.

Източник: www.fogoislandinn.ca
Отличията за иновации в хотелиерството и туризма са най-добрият ориентир какви ще са тенденциите през следващата година. Бутикови хотели с персонално отношение и обслужване, по-дълбок досег до местната култура, повече възможности за споделяне в социалните мрежи и повече забавления за цялото семейство прогнозират за тази година експертите Mr & Mrs Smith, след като правят равносметка на победителите от 2013 г. Истински вълнуващите пътешествия през 2014 г. ще бъдат свързани с една или много от тези тенденции, уверяват и туристическите сайтове.
Местният живот
Целта на пътуването е не само да видиш, но и да опознаеш някое ново място - при това колкото е възможно по-добре. Затова и хотелите все по-старателно помагат на гостите си да вникнат в местната култура и обстановка. Авторите на класацията дават за пример бутиковия хотел Brody House в Будапеща, който често е домакин на изложби, литературни четения и други арт събития на унгарската столица. Стаите са декорирани от местни художници и наречени на техните имена. Допълнително, рецепцията е винаги подготвена да препрати гостите към "горещите" събития и места в града. Хотелът дори има собствено музикално студио - Brody House Sounds.
Хотелът Claska в Токио пък ще сблъска гостите си с някои от най-колоритните хора и... кучета в метрополиса. Там се намира един от най-престижните фризьорски салони за домашни любимци, а също и арт галерия, бутик и оживен бар. Откритата тераса на покрива на хотела, където редовно има културни събития и концерти, също не е за изпускане. Освен всичко друго хотелът организира за гостите си нещо, наречено "Яж със..." като ги запознава с местни ентусиасти, които с радост ги канят у дома и им готвят японски ястия.

Източник: www.brodyhouse.com
Свръх-почивка
От край време най-добрите хотели в света осигуряват на гостите си избор за личен готвач, личен треньор и масажист. Новата мода отива още по-далеч като на някои места гостите могат да се възползват от услугите на "гуру на съня" - човек, чиято задача е да им осигури дълбоко релаксиращ и възстановяващ сън през нощта. Вилите Anantara Kihavah на Малдивите например предлагат такава услуга, включваща соли и млека за ваната, ароматни свещи,етерични масла, релаксирщи масажи и разнообразие от възглавници.
За и със социалните мрежи
По всичко личи, че манията по социалните мрежи няма да отмине. Възможността да споделя публично мнението и гледките, които го заобикалят, е важна за всеки притежател на смартфон и акаунт в "Туитър". Хотелиерите знаят това, затова повечето предлагат интернет, а имат и профили във "Фейсбук". Но някои хотели надминават обичайните граници, дори строят и преправят сградите си с мисълта за онлайн присъствие. Например 1888 Hotel в Сидни, Австралия е дигитализирал интериора си за по-лесно маркиране в "Инстаграм". В някои хотели от веригата Melia пък гостите могат да поръчат румсервиз и да зададат въпрос до рецепцията чрез "Туитър".
Забавления за цялото семейство
Пътешествията с деца не означават непременно компромис със стила и развлеченията. С тази идея през 2014 г. в Китай ще отвори врати хотелът Qing Cheng Mountain на веригата Six Senses. Той залага на близостта - 10 минути пеша, до Център за изучаване на панди, където посетителите могат да погалят истинска панда и да видят новородените.

Източник: www.sixsenses.com
Аз - Тарзан.
Хотелиерите стават все по-креативни в това да осигуряват нестандартно преживяване за гостите си. Подводните и ледените хотели вече не са новина, колкото и впечатляващи да са. Тази година на мода ще бъдат местата за отдих близо до природата... много близо. Например високо в клоните на дърво.
Сред пионерите са Hapuku Lodge & Tree Houses в Нова Зеландия, а сред по-новите подобни места за отдих са Chewton Glen в Хемпшир, както и Japamala Resort и Bunga Raya в Малайзия.
Срещу скуката на пътуването
Закъснелите полети и прекачванията, между които има часове чакане, а и самите полети, които могат да траят твърде дълго, не са приятни за никого, но вече много компании са намерили начини да помогнат на скучаещите пътешественици. Холандското приложение за iOS VertragingsApp например генерира кратки разкази спрямо времето за изчакване. Австралийските Qantas Airways пък са подготвени с разнообразие от четива, съобразени с времетраенето на полетите. Проучване показало, че пътуващите четат по една страница на минута, когато са в самолета. За тях е издаден сборникът "Stories For Every Journey" ("Истории за всяко пътуване") с популярни кратки разкази, есета и романи, оразмерени според времето за пътуване. В изготвянето му дори е предвидено време за почивки за хранене и дрямка.
Традициите не са това, което бяха
През 2013 г. много американски хотели направиха промени в услугите на румсървиса. Нюйоркският Hilton Midtown например прекрати доставянето на закуска в леглото за гостите в 1980-те си стаи. В Public, Чикаго пък вече оставят пакети с храна пред вратите, а отседналите в The Upper House могат да поръчват от менюто чрез дигитална система. Революциите в това направление тепърва предстоят, убедени са Mr. & Mrs Smith.
Изненадващи хотели и дестинации
Експертите от британската компания, специализирана в бутиков и луксозен туризъм, предвиждат, че Световното първенство по футбол ще привлече интереса към Бразилия, но препоръчват освен Рио да се посетят крайбрежията на Баия и Санта Катарина. Япония също попада сред "горещите" дестинации тази година с Claska в Токио и Beniya Mukayu в Канадзава. Други места, препоръчвани от експертите, са Paradise Road Tintagel Colombo и Casa Colombo в Шри Ланка.

Минималистичният шедьовър Fogo Island Inn на остров Нюфаундленд, Канада според публикацията ще предизвика революция в хотелиерството. Хотелът спечели наградата Smith Hotel Awards 2013 за най-впечатляващ дебют заради уникалното си разположение и интериор.