Фотогалерия: По траверсите от последния проект на Сталин

www.deadroad2013.com

Фотогалерия: По траверсите от последния проект на Сталин

  • Петима поляци изминават миналата година 1300 километра през Сибир до Полярния кръг в търсене на останките от строителството на Трансполярната железопътна магистрала - последният от грандоманските проекти на Йосиф Сталин. 

    Снимките са от сайта www.deadroad2013.com и са публикувани със съгласието на участниците в проекта.
    Петима поляци изминават миналата година 1300 километра през Сибир до Полярния кръг в търсене на останките от строителството на Трансполярната железопътна магистрала - последният от грандоманските проекти на Йосиф Сталин. <br />
<br />
Снимките са от сайта www<a href="http://www.deadroad2013.com/#!fotogalerie/cxab" target="_blank">.deadroad2013.com</a> и са публикувани със съгласието на участниците в проекта.
  • Целта на експедицията, съвпаднала с 60-годишнината от смъртта на Сталин, е била да открие и проучи лагерите на строителите - затворници в "Гулаг" по един от най-трудно достъпните участъци на оказалата се безполезна железница.
    Целта на експедицията, съвпаднала с 60-годишнината от смъртта на Сталин, е била да открие и проучи лагерите на строителите - затворници в "Гулаг" по един от най-трудно достъпните участъци на  оказалата се безполезна  железница.
  • Блатата настъпват и затова пътешествениците прогнозират, че до няколко години природата ще заличи изцяло следите от строителството на призрачната жп магистрала.
    Блатата настъпват и затова пътешествениците прогнозират, че до няколко години природата ще заличи изцяло следите от строителството на призрачната жп магистрала.
  • В пътуването от Красноярск до крайната точка на маршрута полската група попада на 85-годишно летище, където в тоалетната вместо тоалетна хартия все още се използват нарязани местни вестници.
    В пътуването от Красноярск до крайната точка на маршрута полската група попада на 85-годишно летище, където в тоалетната вместо тоалетна хартия все още се използват нарязани местни вестници.
  • Запознават се с местния ловец Дима от племето селкупи, убил осем мечки, между които и онази, чиято жертва станал синът му.
    Запознават се с местния ловец Дима от племето селкупи, убил осем мечки, между които и онази, чиято жертва станал синът му.
  • В блатистата тундра според местните зимата е най-благоприятният сезон, защото земята се втвърдява и пътуването става понякога по-лесно, а понякога просто възможно.
    В блатистата тундра според местните зимата е най-благоприятният сезон, защото земята се втвърдява и пътуването става понякога по-лесно, а понякога просто възможно.
  • Руските власти дават на изследователите 30-дневни визи, за да направят проучването си.  Жп линията е бяло петно в картата на архипелага "Гулаг" - едно от най-слабо проучените места, коментира ръководителят на експедицията Томаш Гживачевски. Целта на групата е била да достигнат най-отдалечените лагери, в които практически не е стъпвал човешки крак от хладното лято на 1953-та.
    Руските власти дават на изследователите 30-дневни визи, за да направят проучването си.  Жп линията е бяло петно в картата на архипелага "Гулаг" - едно от най-слабо проучените места, коментира ръководителят на експедицията Томаш Гживачевски. Целта на групата е била да достигнат най-отдалечените лагери, в които практически не е стъпвал човешки крак от хладното лято на 1953-та.
  • Единственият човек, когото срещат по изоставената жп линия, е ловецът Руслан. Първият му въпрос при срещата с чужденците е: "Имате ли часовник?"
    Единственият човек, когото срещат по изоставената жп линия, е ловецът Руслан. Първият му въпрос при срещата с чужденците е: "Имате ли часовник?"
  • Това е ловната хижа на Руслан, където прекарва по шест месеца в годината като се храни с това което улови и с горски ягоди. Съхранява провизиите в дълбока дупка, която чудесно замества хладилник.
    Това е ловната хижа на Руслан, където прекарва по шест месеца в годината като се храни с това което улови и с горски ягоди. Съхранява провизиите в дълбока дупка, която чудесно замества хладилник.
  • Магистралата е трябвало да съедини Салехард в Ямало-ненецкия автономен окръг с новия порт Игарка на Енисей, прекосявайки недостъпни части от тайгата и тундрата. В строителството са участвали над 100 хил. мъже и жени, които за шест години - между 1947 и 1953 г., успяват да положат 700 км релси.
    Магистралата е трябвало да съедини Салехард в Ямало-ненецкия автономен окръг с новия порт Игарка на Енисей, прекосявайки недостъпни части от тайгата и тундрата. В строителството са участвали над 100 хил. мъже и жени, които за шест години  - между 1947 и 1953 г., успяват да положат 700 км релси.
  • Строителството се прекратява две седмици след смъртта на диктатора.
    Строителството се прекратява две седмици след смъртта на диктатора.
  • Оборудването, машините, вече доставените локомотиви и вагони са захвърлени на произвола на съдбата.
    Оборудването, машините, вече доставените локомотиви и вагони са захвърлени на произвола на съдбата.
  • Фотогалерия:  По траверсите от последния проект на Сталин
  • Участниците в полската експедиция намират няколко затворнически лагера, виждат бараките, телените огради...
    Участниците в полската експедиция намират няколко затворнически лагера, виждат бараките, телените огради...
  • ...вишките на охраната...
    ...вишките на охраната...
  • ...канчетата за храна...
    ...канчетата за храна...
  • ...работническите куртки.
    ...работническите куртки.
  • Според тях до няколко години от този паметник на тоталитаризма няма да остане следа.
    Според тях до няколко години от този паметник на тоталитаризма няма да остане следа.
  • Участниците в експедицията са юристът и журналист Томаш Гживачевски, бившият мениджмънт консултант Мачек Циприк, историците Лукаш Орлицки и Аня Хайман и операторът Марек Козакевич.
    Участниците в експедицията са юристът и журналист Томаш Гживачевски, бившият мениджмънт консултант Мачек Циприк, историците Лукаш Орлицки и Аня Хайман и операторът Марек Козакевич.