Аню Ангелов: Никой не знае докъде се простират имперските амбиции на Путин

На живо
Протестът на "Правосъдие за всеки" в София

Аню Ангелов: Никой не знае докъде се простират имперските амбиции на Путин

Аню Ангелов
Аню Ангелов
Зачестилите полети на руски разузнавателни самолети на границата на България коментира пред "Нова телевизия" бившият военен министър Аню Ангелов. По думите му тези полети са се увеличили значително, но такива случаи е имало и през 2012 и 2013 година. Тогава те също са предизвикали вдигане във въздуха на българските дежурни изтребители. 
През седмицата Ангелов заяви, че на България са необходими американски изтребители F16 в база "Граф Игнатиево", за да ни пазят заради зачестилите полети на руски разузнавателни самолети.
"През 2012 година една ескадрила F16 беше базирана тук, докато летището във Виано, Италия беше в ремонот, така че това е нещо, което е отработвано в България. От гледна точка на доверието на българите в НАТО, на която сме член вече 10 години, е добре при такива ситуации, каквито се създават, НАТО да показва своята решимост – че ще защитава територията на тези държави", заяви Ангелов. Според него това е един вид демонстрация за сигурност.
По думите на Ангелов руските разузнавателни изтребители могат да заснемат какво се извършва в континенталния шелф на страната или в териториалното море, може да разузнават радарните инсталации по брега, както и защитата на въздушното пространство на дадена държава. "Никой не можа да знае до каква граница се простират имперските амбиции на президента Путин. Всичко може да се очаква. На нас може да ни спрат запасните части за Миг-29, могат да ни спрат и газа", каза Аню Ангелов.
Според бившия военен министър Миг-29 ще останат да служат на България, защото засега е невъзможно страната ни да закупи нови самолети, но може да се прибегне към покупката на използвани машини.
Аню Ангелов обяви, че България има девет оферти от различни държави за различни типове самолети. "Има една комисия, която няма никакъв достъп, тъй като става въпрос за сделка между държави, а не за сделка между държава и компания, като например доставката на самолетите "Кугър". Там имаше комисионни и те си признаха тези посредници за колко милиони евра става въпроса като комисионна и българската държава ги плати. Но когато става въпрос за междудържавен договор, не може да става и въпрос за комисионни. И това е най-доброто, което може да се направи. Пак има съревнование, но няма конкурс, тъй като самолетите втора ръка са държавна собственост", обясни той.