Строителите на "Марица" смениха собствениците си

Двете фирми, които дострояват автомагистрала "Марица" - "ПСТ Хлодниг" и "Пътища Пловдив", са сменили собствениците си. Това се разбира от информация в Търговския регистър, съобщава в днешния си брой "Капитал daily".
"ПСТ холдинг" (която изгражда трасето Димитровград - Харманли) е вече собственик на офшорна компания от Кипър - Kolvik Services Ltd. В рамките на една година това е втора промяна в собствеността на компанията, след като през април 2013 г. премина от пътния холдинг на бизнесмена Васил Божков към офшорни компании, свързани с Първа инвестиционна банка. Собствениците на Kolvik не се виждат, а за директор е посочено името Ники Тенекедзи.
По неофициална информация обаче де факто настоящият собственик на "ПСТ холдинг", свързан с Първа инвестиционна банка, взима за свой партньор "Водстрой 98". Последната фирма се оказва с най-много спечелени поръчки в бранша за времето на последните две правителства, напомня изданието.
Според вестинка едан от възможните причини за промяната в собствеността е изискването в Закона на Пеевски и Цонев офшорни фирми да не участват в обществени поръчки, като Кипър конкретно не е в списъка с офшорни зони, които обхваща този закон.
През следващата седмица се очаква в борда на директорите на една от най-големите строителни компании в България да влезе Цветан Цонев, който от началото на годината напусна ръководен пост в "Трейс груп холд". В борда ще влезе и бившият заместник-министър на транспорта Камен Кичев.
При "Пътища Пловдив" (която работи по трасето Оризово-Димитровград) от строителния бизнес излиза Георги Гергов, а купувач на 91.76% е благоевградската компания "Агромах". Пловдивският бизнесмен отдавна обяви плановете си да излезе от строителния бизнес. По неофициална информация "Агромах" на по-ранен етап се е включила в изграждането на "Марица".
След забавянето по различни причини срокът за довършването на трасето от Оризово до Димитровград е юни тази година, а това от Димитровград до Хармнали - през ноември.