Все повече малки компании намаляват участието си във Facebook

Facebook може би се изправя пред нов проблем със задържане на интереса на малките компании към участие в социалната мрежа. Причините за това са няколко, показват проучвания на компаниите Ogilvy и iStrategyLabs.
На първо място се нарежда намаленият досег на брандовете с потребителите. По данни на Ogilvy през 2012 г. Facebook е намалил т.нар. органичен досег на съдържанието до около 16%. През февруари 2014 г. той реално е между 2% и 6%. Под органичен досег се разбира колко души виждат публикация на дадена Facebook страница, без да нея да е платено. Това обезсмисля публикуване на информация, освен ако не се плаща за нейното промотиране, а малките фирми нямат бюджети за такава дейност.
От компанията Eat24 вече се оттеглиха от Facebook и публикуваха дълго остро писмо, в което критикуват практиките на социалната мрежа. Те дори призовават и други малки фирми да ги последват, за да "може Facebook да разбере посланието. Малките бизнеси и изпълнителни разчитат на връзката си с клиенти и фенове. Ако искахме да рекламираме, щяхме да рекламираме", пише фен на фирмата в нейната Facebook страница.
Освен това много малки брандове са насочени към младите хора. Според iStrategyLabs от януари 2011 г. до януари 2014 г. 25.3% от тийнейджърите във Facebook са си потърсили други социални мрежи. Това са направили и 7.5% от потребителите на възраст 18 - 24 г. За сметка на това хората на възраст 35 - 44 г. са с 41.4% повече, а тези над 55 г. – над 80% повече.
В момента предпочитани от тийнейджърите са социалните мрежи, които поставят акцент над снимките и личните съобщения, като Instagram, Snapchat, Twitter. Според анализаторите Facebook ще се превърне в предпочитана платформа за рекламиране, особено с увеличаването на средната възраст на потребителите. За комуникация с младата аудитория обаче предпочитани ще бъдат други онлайн общества.