Все повече малки компании намаляват участието си във Facebook

Все повече малки компании намаляват участието си във Facebook

Все повече малки компании намаляват участието си във Facebook
Facebook може би се изправя пред нов проблем със задържане на интереса на малките компании към участие в социалната мрежа. Причините за това са няколко, показват проучвания на компаниите Ogilvy и iStrategyLabs.
На първо място се нарежда намаленият досег на брандовете с потребителите. По данни на Ogilvy през 2012 г. Facebook е намалил т.нар. органичен досег на съдържанието до около 16%. През февруари 2014 г. той реално е между 2% и 6%. Под органичен досег се разбира колко души виждат публикация на дадена Facebook страница, без да нея да е платено. Това обезсмисля публикуване на информация, освен ако не се плаща за нейното промотиране, а малките фирми нямат бюджети за такава дейност.
От компанията Eat24 вече се оттеглиха от Facebook и публикуваха дълго остро писмо, в което критикуват практиките на социалната мрежа. Те дори призовават и други малки фирми да ги последват, за да "може Facebook да разбере посланието. Малките бизнеси и изпълнителни разчитат на връзката си с клиенти и фенове. Ако искахме да рекламираме, щяхме да рекламираме", пише фен на фирмата в нейната Facebook страница.
Освен това много малки брандове са насочени към младите хора. Според iStrategyLabs от януари 2011 г. до януари 2014 г. 25.3% от тийнейджърите във Facebook са си потърсили други социални мрежи. Това са направили и 7.5% от потребителите на възраст 18 - 24 г. За сметка на това хората на възраст 35 - 44 г. са с 41.4% повече, а тези над 55 г. – над 80% повече.
В момента предпочитани от тийнейджърите са социалните мрежи, които поставят акцент над снимките и личните съобщения, като Instagram, Snapchat, Twitter. Според анализаторите Facebook ще се превърне в предпочитана платформа за рекламиране, особено с увеличаването на средната възраст на потребителите. За комуникация с младата аудитория обаче предпочитани ще бъдат други онлайн общества.