Нова телевизия изоставя доставчика на рейтингови данни ГАРБ

Собственикът на "Нова тв" - шведската MTG, взе решение от октомври каналът да работи с MediaResearch като доставчик на рейтингови данни, вместо конкурента ГАРБ, съобщи capital.bg.
Изданието припомня, че от началото на 2014 г. рекламният и медийният пазар купува данни за рейтингите от две агенции - ГАРБ, свързвана с банкера Цветан Василев, и чешката MediaResearch, която постепенно се наложи като втори доставчик на данни за гледаемостта на телевизионните канали.
Радиоиндустрията също тества нов доставчик на рейтингови данни, който започва пилотно изследване на радоаудиторията през юли. Секторът също е недоволен от данните на ГАРБ. Особено ощетено е Българското национално радио (БНР), защото данните на ГАРБ са за аудиторията 15-54, а радиото има слушатели над тази възрастова група.
Преди дни MediaResearch сезира Комисията за защита на конкуренцията заради обществена поръчка, обявена от БНТ, с която телевизията ще трябва да избере с коя от двете компании да работи. MediaResearch възразява срещу изискването на възложителя доставчикът да може да предоставя данни не само за телевизионната гледаемост, но и за аудиторията на радиостанциите и печатните медии.
Спорът за това кой каква аудитория събира се ожесточи в последните дни след като и двете най-гледани частни телевизии - Би Ти Ви и Нова, в прессъобщения започнаха да обявяват своите сутрешни блокове за по-гледаните.
По данни на ГАРБ Би Ти Ви е лидер по гледаемост. "Нова тв" засега е единственият канал, който даде сериозни заявки, че ще работи с MediaResearch.
След решението на "Нова тв" реално каналите, които ще работят с данните на MediaResearch са десет, а не само петте от групата на Nova Broadcasting Group ("Нова тв", Diema, Damily, Diema, Nova Sport, Kino Nova). Освен рекламното време на собствените си канали, "Нова" продава и това на групата FOX International Channels: Fox, Fox Crime, Fox Life, 24Kitchen и National Geographic Channel, както и на Discovery Channel, Disney Channel, TLC, Cartoon Network. Това са телевизиите, които предстои също да вземат решение да работят с MediaResearch и вероятно ще го направят, заради договорите си за продажба на рекламно време с Nova Broadcasting Group.