По-скромни фирмени знаци в празничната украса, предлага Петър Диков

По-скромно присъствие на фирмени реклами и знаци в празничната украса, предлага главният архитект на София Петър Диков в доклад, който ще бъде разгледан на редовното заседание на Столичния общински съвет в четвъртък. Идеята е най-много 10% от площта на украсата да бъде рекламна.
През последните няколко години - най-вече покрай новогодишните празници, основната част от украсата в града е корпоративна и често изглежда основно като реклама. С предложението на Диков например коледните лампички, платени от фирми, които се поставят на общински сгради, съоръжения и терени, ще имат по-малки фирмени знаци. Те могат да бъдат лого, надпис с отличителен шрифт и цвят и други подобни, но не и обемни фигури, снимки и изображения.
С промени в наредбата за преместваемите обекти Диков предлага всяка година местната управа да отделя собствен бюджет за украса, а останалата част да бъде осигурявана на принципа на спомоществователството, т.е. без явни рекламни послания. "Ако някоя фирма иска да подкрепи Столичната община, да бъде така добра да направи проект за украса, срещу което може да получи някъде един скромен знак като спонсор", аргументира идеята си неотдавна главният архитект.
Украсата ще може да стои най-много 45 дни и трябва да бъде премахната до 7 дни след деня на празника, заради който е поставена. Разрешения за централните райони ще издава Диков, а за останалите части на града - главните архитекти на райони.
Контрол ще осъществяват служителите от дирекция "Зелени системи". Ще бъде забранено и кастрене на дървета, като при нарушение няма да се издава разрешение.