Българското приложение Qlibri иска да улесни бизнеса да има онлайн присъствие

Българското приложение Qlibri иска да улесни бизнеса да има онлайн присъствие

Българското приложение Qlibri иска да улесни бизнеса да има онлайн присъствие
Голяма част от малкия и среден бизнес по света все още има много слабо онлайн присъствие или никакво. България не се различава по този критерий от останалия свят, като повечето малки компании, магазини, заведения и хотели не разполагат със свои сайтове или пък почти не ги поддържат.
Това може би не беше чак такъв проблем преди пет-шест години. През 2014 г. обаче липсата на онлайн присъствие може да доведе до загубата на потенциални клиенти. За повечето малки български компании обаче създаването на уебсайт е предизвикателство според тях свързано с много пари и специфични умения.
Стартиращата българска компания Qlibri смята, че има решение на този проблем чрез едноименната си платформа. Нейната основна цел е да улесни максимално бизнеса, като с няколко клика всяка компания си създаде оптимизиран за мобилни устройства уебсайт и профил в приложението и каталога на Qlibri за Android, iOS и Windows Phone.
Българското приложение Qlibri иска да улесни бизнеса да има онлайн присъствие
Компанията започва през есента на миналата година. Преди около три месеца пуска и първата версия на платформата си, като скоро след това намира и първите си клиенти. Месец по-късно получава и финансиране от инвестиционния фонд Eleven.
Приложението е безплатно за крайните потребители. Те могат да си създават акаунти и да добавят профилите на компаниите, които ги интересуват. Разбира се, могат и да търсят фирми или да получават предложения от Qlibri на базата на своето местоположение.
Това е по-добър начин за бизнеса да комуникира с клиентите си, отколкото създаването на страници във Facebook например, коментира за "Дневник" Димитър Бонев, който е изпълнителен директор на компанията и софтуерен разработчик на приложението. В момента в екипа са общо трима души, включително техническият директор и софтуерен разработчик Георги Тодоров и Мартин Бошев, който отговаря за бизнес развитието и маркетинга на Qlibri.
Българското приложение Qlibri иска да улесни бизнеса да има онлайн присъствие
Всяка компания, която реши да се присъедини към Qlibri, може да си създаде по лесен начин профил, в който да напише подробности за своята дейност, контакти, представяне. Създава се и оптимизиран за мобилни устройства сайт на компанията, който може да бъде посетен от всяко устройство, включително и без неговият притежател да използва основното приложение на Qlibri.
Освен това могат да се добавят модули за продажби на стоки, правене на резервации и получаване на мнения от клиентите. Последното може да се обособява по различни начини, казва Бонев. Един вариант е посетителите на ресторант да изпращат своите отзиви след като са приключили с ястията си. Хотелите също могат да заменят анкетните карти с кратки онлайн въпросници, които да се вграждат в профилите им.
В момента се работи и по добавянето на още функции, казва Тодоров. Сред тях са изпращането на уведомления от избрани от потребителя компании директно до неговия телефон за нови стоки, промоции и оферти. Всеки потребител ще може да избира дали иска да получава такива известия или не.
Засега основният фокус на Qlibri е българският малък бизнес, което е рядкост за стартираща компания в технологичния бранш у нас. Важен елемент за нейния успех ще бъде увеличаването на броя потребители, които използват мобилните приложения, за да могат компаниите по-лесно да се свързват с тях.