Високата скорост е причина за влаковата катастрофа, карал е помощник машинистът

Катастрофиралият вчера влак София - Варна е навлязъл в стрелките преди гара Калояновец със 100 км/ч при ограничение от 40 км/ч. Това са установили разследващите инцидента, като за разчели показаният на скоростомерната лента на локомотива.
Другата новина от днес е, че композицията е управлявана от оцелелия помощник-машинист, а не от загиналия негов колега. "Нямаме основание да се съмняваме в безопасността на трасето", каза главният ревизор по безопасността на НКЖИ инж. Бисер Минчев в предаването "Събуди се" на Нова телевизия. Подозрения за вина на релсовия път изразиха колегите на загиналия железничар вчера.
Инж. Бисер Минчев уточнява, че това е ново трасе, рехабилитиран участък по оперативна програма "Транспорт", на който са сменени релсите и стрелките. Според него няма основание да се смята, че стрелките не са работели.
Генералният директор на БДЖ Христиан Кръстев пък допълни, че е можело е да стане национална трагедия, ако локомотивът и вагоните са паднали в намиращата се под релсите река. За щастие парапетите не са позволили това да стане.
Кръстев посочи, че пострадалите пътници ще получат обезщетения. Щетите за холдинга до момента възлизат на около 2 млн. лева. Ще бъдат бракувани локомотивът и два от вагоните. Кръстев обясни, че работата по възстановяване на движението в засегнатия район не е прекъсвана цяла нощ и има вариант до края на днешния ден то да бъде пуснато.