Еrmenegildo Zegna - непринудената елегантност
Непринудена елегантност - това е ключовата дума за модната линия на италианската марка за мъжко облекло Еrmenegildo Zegna. Неин представител за България е фирма Pac Ltd. Според философията на дизайнерите в Zegna луксът е състояние на съзнанието и означава персонализиране, смесване на традиция и иновации, ексклузивност на продукта и марката.
Облеклата в представителния магазин на бул. "Витоша" 10 са групирани в три основни колекции. Napoli Couture е най-строгата линия за делови и по-официални случаи. В нея са включени костюми (2300 лв.), сака (1200-1400 лв.), ризи (250-350 лв.) и панталони (350 лв.). Седемдесет на сто от изработката е ръчна. Прави впечатление прецизният шев, дискретният лукс, неафишираните детайли, фините материи. Костюмите са от 100% лятна вълна, тип high performance - изключително нежна и тънка, която понякога се комбинира с еластин. Закопчаването е високо, с 3 копчета, а силуетът - леко втален с 2 шлица. Най-използвани са цветовете тъмносиньо, черно, микс бежово и сиво, светлосиво, сиво със зелени оттенъци. Към тази колекция са дрехите тип Satorial - създадени от най-фините платове на фирмата, изтъкани от прежди от редки и ценни видове благородни влакна. Те включват 15 mil фино мерино с изключителна олекотеност. Най-новата технология в тези облекла е материята от леки вълнени нишки, усукани по начин, който не позволява мачкане.
Колекцията Soft предлага дрехи за свободното време и за по-неофициални случаи. Саката от лен, коприна и вълна (790-1200 лв.) са тип shirt-jacket - без подплата и без подплънки, без шлицове, в спортно-елегантен стил. От цветовете преобладават небесносиньо, синьо, естественият цвят на лена. Ризите (210-260 лв.) са от 100% памук, двойно пресукан, който в сравнение с обикновения е по-плътен, по-гладък, леко лъскав и трудно мачкаем.
Blue Label е колекцията на Zegna за спорт и свободно време. Тя съдържа ризи (210-250 лв.), тишърти, панталони от лен в бяло, бежово и синьо без басти и с връзки на талията (240 лв.). Пуловерите (300 лв.) са от 100% памук, без ластик на ръкавите, с двойно бие в различни цветове - бежово, синьо, екрю, небесносиньо. Спортните облекла са от Microtene - дишаща материя, а панталоните са тип джинс в черно, светло и тъмносиньо, бежово.
Историята на семейната фирма започва през 1910 г. с малка тъкачна фабрика в град Триверо, Северна Италия. Нейният наследник второ поколение Еrmenegildо Zegna предприема нова стъпка в развитието й, като заминава за Великобритания. Там той се запознава с най-новите технологии за работа с прежди. По-късно връзката между модерни технологии и традиция се превръща в запазен знак на марката.
И до днес във фабриките Zegna растението лугачка (магарешки бодил) се използва за четкане на кашмира, тъй като все още не е намерен по-добър начин за това. Дори сега голяма част от детайлите на костюмите са ръчна изработка. Едно сако от италианската марка съдържа 140 отделни части и преминава през 200 етапа на производство, половината от които ръчни.
Суровините са най-важното за фирмата - използва се мерино от Испания, Австралия и Нова Зеландия, а кашмир - от Китай. Освен строгия контрол при вноса компанията има принос и в текстилните иновации.
В момента изпълнителни директори на Еrmenegildо Zegna са братовчедите Gildo и Paolo Zegna.
Днес компанията притежава 11 фабрики в Италия, Испания и Швейцария, 250 магазина по света, като 80% от продажбите се осъществяват извън страната.