Крум Дончев: Новите правила разрешават техническия допинг

Крум Дончев: Новите правила разрешават техническия допинг

Дончев спечели рали "България" за втори път в кариерата си
LAP.bg
Дончев спечели рали "България" за втори път в кариерата си
Новите правила за националния рали шампионат, които разрешават използването на горива и гуми извън хомологация, практически разрешават използването на технически допинг.
Пилотът на "Глобул рали тим" се обяви категорично срещу разделянето на състезанието на две различни класирания.
Първото бе валидно за националния шампионат, като взимаше предвид само класирането за съботния ден и позволява използването на различни горива и гуми, докато крайното подреждане от двата дни бе за European Rally Trophy с валидните за него хомологации.
Победител за националния шампионат стана Пламен Стайков с "Мицубиши Лансър Ево 9" на биоетанол, който в събота бе далеч над всички и само в първия етап изпревари Дончев с цели 26,5 секунди. Вицешампионът с модерния "Форд Фиеста R5" спечели крайния успех в състезанието.
"Категорично не одобрявам промените в правилата, когато са направени рестриктивно. Когато има подобно разделение, ако караме за българския шампионат с различни горива и гуми, тогава губим конкуренцията с украинския и турския шампион. Разделянето на ралито беше нелогично", смята Дончев.
Той определи позволените от правилника различни гориво и гуми като легален допинг. "Не е коректно единият да разполага с по-бързи гуми, защото съм карал с такива и те са много по-бързи, а другият не. Не мога да коментирам горивото, защото не съм карал с такова. Това е технически допинг, който е разрешен от правилата. Не го одобрявам", каза Дончев.
Успехът край Самоков бе втори за него в рали "България" след 2008 г. Четирикратният шампион призова Стайков да кара в следващото рали "Сливен" според правилата за ERT.
"Не може да има оправдания "Имам възможност", "Нямам възможност". Щом си застанал на старта, значи трябва да можеш и всички трябва да са равни. За рали "Сливен" личният ми призив към Пламен е да участва за името на България и да се бори с най-добрите. Приоритетът на моя отбор винаги е бил да се борим с чужденците на равностойна схема", каза Дончев.
Пилотът изрази надежда да се бори за титлата в ERT със старта в Сливен и евентуално в последните три състезания от оставащите девет кръга. "Участието ни в European Rally Trophy зависи от точките, които ще вземем в рали "Сливен". Състезанията в Сърбия, Хърватия и Австрия ще са максимума за нас", завърши Дончев.