Майкрософт представи XNA Framework на GDC 206

Особено активното напоследък гейм подразделение на софтуерния гигант
Майкрософт буквално залива с информация хилядите гости и журналисти на течащата в момента осма Конференция за разработчици на игри,
провеждана всяка година между 20-24 Март в Сан Хосе, САЩ.
Една от най-големите новини до момента е предварителното запознаване с новия
софтуерен пакет XNA Studio,
имащ за цел да унифицира редица популярни в игралната индустрия
интерфейси. По думи на хора от Редмънт, революционният продукт ще
позволи на разработчиците да
ускорят технологичния процес при създаването на игри, като същевременно
редуцират непрекъснато нарастващите си бюджети. Иначе казано, с помощта
на XNA, студията ще могат да се съсредоточат върху художествената част
и полирането на геймплея в своите продукти, без да се обременяват
излишно с евентуални технически трудности.
Основният
коз на технологията е свободата при разработката на междуплатформени
игри за Windows Vista и Xbox 360, което от своя страна ще стимулира
индустрията допълнително. Специалистите прогнозират, че ако новият
продукт на Майкрософт се наложи трайно, една голяма част от работещите
в тази сфера програмисти ще трябва да си търсят нова работа.
Малко по-късно компанията представи и очакваната с интерес сървърна
платформа Xbox Live, която ще направи мултиплейъра
достъпен за бъдещите конзолни заглавия. Към днешна дата едва 5% от
актуалните конзолни заглавия разполагат с напълно функционален
мултиплейър и това е сериозен проблем за всички. От една страна
потребителите са принудени да захвърлят вече изиграните заглавия и
моментално да се ориентират към нови, което надали е лоша новина за
издателите. Но истинският проблем се крие в набиращите все по-голяма
популярност масови мултиплейър онлайн игри (MMO), чийто потенциал не
може да бъде пренебрегнат от финансовите акули в бранша.
Типичен представител на това ново поколение дигитални забавления е
ролевото чудовище на Blizzard Entertainment, World of Warcraft. До
момента играта е закупена от близо 5.5 милиона потребители в целия
свят, които плащат ежемесечна такса на стойност $15. Грубо казано,
компанията печели 82,5 милиона долара на месец като в сметката не
влизат непрекъснато растящите продажби.
В програмата на Game Developers Conference
са заложени повече от 300 лекции, семинари, кръгли маси, речи,
консултации и други инициативи, но черешката в тортата си остават
задължителните награди за най-добра игра, както и съпътстващите я
второстепенни призове за технолгоия, звук, дизайн, история, графично
оформление и ново студио.