"Метро" може да продаде дела си в "Практикер"
Германската верига магазини "Метро" може да продаде дела си в
магазините "направи си сам" с марката "Практикер", съобщи
международната агенция "Фокус", цитирайки думите на изпълнителния
директор на "Метро" Ханс Йоахим Кьорбер. В момента германското
дружество притежава 40.5 на сто от веригата магазини, след като
миналата година продаде една част от капитала на "Практикер" чрез
първично публично предлагане (IPO).
Не сме компания, която държи на
миноритарния дял, заяви Кьорбер по време на пресконференция, на която
компанията обяви финансовите си резултати за миналата година.
През
ноември миналата година "Метро" листва мажоритарния пакет акции на
фондовата борса. "Метро" няма право да продава останалия дял във
веригата магазини до края на май, когато изтича забраната.
Междувременно
Кьорбер заяви, че проблемното подразделение - хипермаркетите "Реал"
(Real), отново ще отчете загуба за тази година, след като през 2005 г.
регистрира загуба от 11.7 млн. евро. За да подобри финансовото
състояние на филиала, "Метро" планира да увеличи работното време за
служителите си, без да променя заплащането. В момента се водят
преговори за постигане на съгласие със съюза на работещите.
Продажбата
на акции на "Практикер" на пазара за първично публично предлагане
дойде, когато компанията се завърна на печеливши позиции след няколко
години загуби, припомнят наблюдатели. Тогава се обмисляше и вариант, в
който "Практикер" да бъде продадена на стратегически инвеститор, който
впоследствие беше отхвърлен. Компанията стана известна с намаленията на
цените, достигащи 20 процента.
Печалбата на веригата за миналата
година преди лихвите, данъците и амортизацията достига 105.8 млн. евро,
докато през 2004 г. е била 80.4 млн. евро. Увеличението е благодарение
на разрастването на веригата в страните от Източна Европа и
намаляването на разходите в Германия, съобщават представителите на
веригата. Продажбите на веригата за миналата година са са увеличили с
3.4 на сто и надвишават 3 млрд. евро.
"Практикер" е четвъртата по
големина верига от типа "направи си сам" в цяла Европа. Пред нея са
английската "Кингфишър" (Kingfisher Plc), френската "Лирой Мерлин"
(Leroy Merlin) и още една германска компания - OBI, която е собственост
на търговската група "Тенгелман" (Tengelmann Group). Компанията
разполага с 383 магазина в девет страни, сред които и Люксембург,
Румъния, Турция, България, Полша, Гърция и Унгария. В Германия веригата
има 277 магазина. "Метро" планира да закрие част от тях и да развие
по-сериозно дейността си в Източна Европа.