Ageia представи първия физичен процесор в света

По-радно днес AGEIA Technologies
обяви, че първият физичен ускорител, е вече в продажба и компютърните
ентусиасти с дълбок джоб и афинитет към игрите могат да се възползват
от предимствата на продукта. Целта на т.нар. AGEIA PhysX процесор,
е да облекчи задачата на съвременни видео карти и централни процесори,
издъхващи под напора на все по-гладните за ресурси компютърни и видео
игри. Революционният чип би трябвало да поеме всичко
свързано с пресмятането и прилагането на фундаментални физични закони в
модерните игри. В това число влизат милиони комплексни калкулации,
определящи поведението на всеки един обект, за което отговорят
компютърно симулирани модели на гравитация, триене, обем, движение и
т.н. В магазините вече се продават три модела на графичния ускорител,
най-мощният от които се търгува за $299.
За да добиете поне
минимална представа какъв е смисъла от продукта на Ageia, трябва да си
представите експлоадираща кола или рушаща се кула. Към днешната дата в
повечето игри няма такива събития, а за изключенията може да се каже,
че щеше да е по-добре ако ги нямаше. Стандартна автомобилна експлозия
обикновено представлява комбинация от огън и гъсти облаци дим, зад
която дизайнерите тайно подменят "здравия" модел на колата с
друг, изобразяващ я в изгорял вид. С помощта на физичния ускорител,
този процес може да бъде избегнат като за целта колата бива построена
от стотици по-малки независми обекти, които се активират при нужда.
Така при евентуален сблсък или експлозия, от нея изхвърчат
стотици отломки, възпламенени гуми, стъкла, седалки и врати. Същото
важи и за далеч по-бруталните случаи, в които по възможно
най-реалистичения начин трябва да бъде
разчленено тялото на човек или
животно.
Макар и относително рядко, подобни сцени не отсъстват
от модерните екшън игри. Разбира се, новата технология намира
приложение и в далеч по-мирна обстановка, като реалистичното
представяне на гора, например. Движението на въздушните маси
кара тревата да се огъва в зависимост от посоката на вятъра, клоните и малките листенца по дърветата, също.
Макар и елементарно на пръв поглед, симулирането на майката природа е
може би най-трудната задача за дизайнери и аниматори. Особено ако всеки обект би
трябвало да взаимодейства със заобикалящата го среда.
До момента
пълна готовност да имплементират новата технология в бъдещите си
заглавия са заявили повече от 60 водещи производители и
разпространители на игри. Някои от тях дори побързаха да се похвалят с
продукти, които са на пазара от месеци, но въпреки това се възползват
от PhysX хардуера.
Реално продавани заглавия с частична поддръжка на технологията:
City of Villains (NCSoft)
CellFactor (Artificial Studios)
Gunship Apocalypse (Novitas)
Bet on Soldier: Blood Sport (Take Two Interactive)
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter (Ubisoft)
Rise of Nations: Rise of Legends (Microsoft Games Studios)
Бъдещи заглавия с пълна поддръжка на технологията:
Loki (Cyanide)
KARMA (Atari)
Fallen Earth (Icarus Studios)
Unreal Tournament 2007 (Midway Games)
Sacred II (Take Two Interactive)
Dogtag (DiezelPower Studios)
Crazy Machines 2 (Novitas)
Arena Online (Game Consulting)
Infernal (Playlogic International)
Warhammer MMORPG (Mythic Entertainment)
Eye of the Storm (Yager Development GmbH)
Vanguard: Saga of Heroes (Microsoft Games Studios)
Alpha Prime (Black Element Software)