Графичен урок по негативни български черти

Графичен урок по негативни български черти

Алчност
Алчност
Алчност, завист, черногледство, безочие, нахалство, мнителност. Все негативни черти, които нямат националност и се срещат на различни места по света. В България обаче са толкова често срещани, че се приемат за типични и характерни. Това показва и проектът "Образователна програма за преосмисляне на негативните български черти" на българския графичен дизайнер Николай Тонков, основател на базираното в Берлин и София студио за графичен дизайн Formschlag.
"Тези черти принципно не са само български и това мисля че е ясно, но за жалост при нас, българите, се открояват доста силно.Това са черти, с които поне аз се сблъсквам ежедневно, когато съм в България. Mисля, че завистта и нахалството са доста характерни черти за хората, които населяват тази квадратура. Искрено се надявам с течение на времето лека-полека този негативизъм да се преосмисли и да изчезне от нашия бит", споделя пред "Дневник" авторът на проекта.
Черногледство
Черногледство
Той обединява няколко цветни визии със стилизирани по различен начин очи, които пресъздадат определена негативна черта.
"Целта е да накараме хората чрез тази минималистична визия да се позамислят върху множеството негативни черти, които българинът за жалост притежава. На мнение съм, че всички ние, хората на изкуството, сме длъжни да образоваме необразованите и да спомагаме чрез подобни действия развитието на обществото в една позитивна посока", допълва още Тонков.
А защо образователна програма? Защото "голяма част от нашето общество има нужда да бъде дообразовано. Само тогава то ще може да еволюира и да прогледне", твърдо убеден е той.
Завист
Завист
Зад неговата "образователна програма" не стои голямо проучване, обмисляне, дискусии или едри планове. Реализира го съвсем сам, след като една сутрин му хрумва идеята, а всичко е готово за няколко часа. "Обикновено така стават хубавите неща", казва той.
Разпространява го основно в социалните мрежи, тъй като по думите му това е най-сигурният начин да достигне до най-много хора.
Вероятно мнозина помнят и предишния изключително успешен проект на Тонков Like. Bulgaria, който започна през февруари и за кратко време стана много популярен във "Фейсбук", а след това през лятото на 2013 г. се пренесе и в изложбеното пространство на Vivacom Art Hall. Към днешна дата страницата му с социалната мрежа вече има над 31 хил. почитатели и техният брой не спира да расте. 
Очаквайте малко по-късно в "Дневник" и фотогалерия с останалата част от "Образователна програма за преосмисляне на негативни български черти".