Фотогалерия: Новият "Мустанг Шелби" GT350 влиза в историята на "Форд"

Форд

Фотогалерия: Новият "Мустанг Шелби" GT350 влиза в историята на "Форд"

Половин век след лансирането на първия "Шелби GT350 Мустанг" ще се появи новата генерация на култовия модел. В него ще се монтира най-мощният атмосферен мотор на "Форд", налице са и други исторически нововъведения.

  • Половин век след лансирането на първия "Шелби GT350 Мустанг" ще се появи новата генерация на култовия модел.
    Половин век след лансирането на първия "Шелби GT350 Мустанг" ще се появи новата генерация на култовия модел.
  • Автомобилът ще разчита на най-мощния атмосферен двигател в историята на "Форд". Осемцилиндровият V-образен мотор е с работен обем 5.2-литра, от които са извадени над 500 конски сили.
    Автомобилът ще разчита на най-мощния атмосферен двигател в историята на "Форд". Осемцилиндровият V-образен мотор е с работен обем 5.2-литра, от които са извадени над 500 конски сили.
  • Автомобилът е създаден на базата на шестото поколение на "Мустанг", като вече се рекламира като най-балансираната и вълнуваща версия на модела, правена до този момент.
    Автомобилът е създаден на базата на шестото поколение на "Мустанг", като вече се рекламира като най-балансираната и вълнуваща версия на модела, правена до този момент.
  • Стремежът на създателите на автомобила е бил всяка промяна по базовия модел да води до по-добра динамика, пътно поведение или спиране.
    Стремежът на създателите на автомобила е бил всяка промяна по базовия модел да води до по-добра динамика, пътно поведение или спиране.
  • В сравнение с предишното поколение на "Шелби GT350 Мустанг" новото има с 28% увеличена здравина на купето срещу усукване. Това от своя страна гарантира оптимална работа на окачването при всякакви условия.
    В сравнение с предишното поколение на "Шелби GT350 Мустанг" новото има с 28% увеличена здравина на купето срещу усукване. Това от своя страна гарантира оптимална работа на окачването при всякакви условия.
  • По-добрият контакт на гумите с пътя се гарантира от Торсен диференциал с ограничено приплъзване. С прехвърлянето на въртящ момент между лявото и дясното задно колело, той подпомага и по-прецизното следване на зададената с волана траектория.
    По-добрият контакт на гумите с пътя се гарантира от Торсен диференциал с ограничено приплъзване. С прехвърлянето на въртящ момент между лявото и дясното задно колело, той подпомага и по-прецизното следване на зададената с волана траектория.
  • Спирачките в GT350 също са без аналог в историята на "Форд". Предният стоманен спирачен диск е 394 мм, като спирачните апарати са разработка на "Брембо". Отзад дисковете са 380 мм.
    Спирачките в GT350 също са без аналог в историята на "Форд". Предният стоманен спирачен диск е 394 мм, като спирачните апарати са разработка на "Брембо". Отзад дисковете са 380 мм.
  • GT350 използва 19-инчови алуминиеви джанти.
    GT350 използва 19-инчови алуминиеви джанти.
  • Новостите за "Форд" продължават и с окачването, като за първи път в техен модел то е "магнитно" с променливи характеристики. Използваните амортисьори са пълни с хидравлична течност, в която има метални стружки. С помощта на електричество се генерира по-силно или по-слабо магнитно поле и се променя тяхната работа. Окачването се адаптира към пътните условия на всеки 10 милисекунди.
    Новостите за "Форд" продължават и с окачването, като за първи път в техен модел то е "магнитно" с променливи характеристики. Използваните амортисьори са пълни с хидравлична течност, в която има метални стружки. С помощта на електричество се генерира по-силно или по-слабо магнитно поле и се променя тяхната работа. Окачването се адаптира към пътните условия на всеки 10 милисекунди.
  • Промените отвън по "Мустанг" също не са самоцелни. Те са целели по-добра аеродинамика, повишено притискане към пътя и оптимизирано охлаждане на двигателя.
    Промените отвън по "Мустанг" също не са самоцелни. Те са целели по-добра аеродинамика, повишено притискане към пътя и оптимизирано охлаждане на двигателя.
  • Предният капак е алуминиев, като е с променена форма спрямо стандартния модел. Сплитерът в долната част на предницата пък засилва притискането към пътя.
    Предният капак е алуминиев, като е с променена форма спрямо стандартния модел. Сплитерът в долната част на предницата пък засилва притискането към пътя.
  • Отзад най-много усилия е отнело създаването на едновременно добре изглеждащ и вършещ работа дифузьор. Освен че засилва силата на притискане, той осигурява и мощен въздушен поток за охлаждане на диференциала.
    Отзад най-много усилия е отнело създаването на едновременно добре изглеждащ и вършещ работа дифузьор. Освен че засилва силата на притискане, той осигурява и мощен въздушен поток за охлаждане на диференциала.
  • Отвори в калниците пък елиминират турболенцията около масивните арки на калниците.
    Отвори в калниците пък елиминират турболенцията около масивните арки на калниците.
  • Салонът също е променен с цел по-голямо удобство при шофиране с висока скорост. Воланът е със сплескана долна част, което улеснява влизането и излизането на водача. Системата за забавление е Shaker Audio е с 8-инчов реагиращ на допир екран.
    Салонът също е променен с цел по-голямо удобство при шофиране с висока скорост. Воланът е със сплескана долна част, което улеснява влизането и излизането на водача. Системата за забавление е Shaker Audio е с 8-инчов реагиращ на допир екран.
  • Предните седалки са Recaro
    Предните седалки са Recaro
  • Шофьорът има възможността да променя настройките на стабилизиращата програма, антиблокиращата система на спирачките, тракшън контрола, реакциите на педала на газта, характеристиките на волана, окачването MagneRide и звука от изпускателната система.
    Шофьорът има възможността да променя настройките на стабилизиращата програма, антиблокиращата система на спирачките, тракшън контрола, реакциите на педала на газта, характеристиките на волана, окачването MagneRide и звука от изпускателната система.