Сайтовете на онлайн търговците се оказаха неподготвени за черния петък

Сайтовете на онлайн търговците се оказаха неподготвени за черния петък

Сайтовете на онлайн търговците се оказаха неподготвени за черния петък
Макар традиционното разбиране за "черния петък" да е представата за опашки и хаос пред традиционните магазини, все повече хора започват да се възползват от онлайн промоциите. А това създава трудности за интернет търговците. Анализ на компанията Catchpoint Systems посочва, че сайтовете на 50-те най-популярни онлайн хипермаркета са били значително по-бавни спрямо миналата година, съобщава VentureBeat.
По време на черния петък средното време за зареждане на уебстраницата на онлайн магазин от настолен компютър или лаптоп е било 3.991 секунди. Това е с 19.85% по-бавно спрямо миналата година.
При мобилния интеренет ситуацията е още по-тежка. Там средното време е 2.954 секунди, което е с 57.21% по-бавно.
Най-бързите сайтове през компютър са били H&M, Costco, Apple, Barnes & Noble и Etsy. От мобилните устройства най-бързо са се зареждали Sears, WW Grainger, Office Depot, Ikea и Saks Direct.
От Catchpoint Systems са направили замерването от полунощ на 28-ми ноември до 17 часа българско време вчера.
Според анализаторите причината за по-бавното отваряне на страниците не е само увеличаването на броя на потребителите. Повечето сайтове вече са по-големи с повече информация на всяка страница.
Ресурсите обаче не са достатъчни. Така например сайтът на веригата Best Buy се срина два пъти в петък и имаше проблеми с четвъртък. Neiman Marcus пък не работеше около 2 часа и половина в събота вечерта. Gamestop и J. Crew се зареждаха осезаемо по-бавно посочват анализаторите.
При по-малките онлайн търговци също има забавяния или проблеми със стабилността на сайтовете. За тях обаче това е очаквано, защото повечето нямат финансовите ресурси или дори изгода да наемат допълнителни сървъри и поддръжка само за един ден в годината.