ВАС разреши да започне строителство на високоскоростно автобусно трасе във Варна

ВАС разреши да започне строителство на високоскоростно автобусно трасе във Варна

След изграждането на високоскоростния автобусен коридор той ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.
След изграждането на високоскоростния автобусен коридор той ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.
Върховният административен съд е отхвърлил решението на Комисията за защита на конкуренцията и е допусна предварително изпълнение за подписване на договор за изграждането на високоскоростното автобусно трасе (т нар. BRT коридор) във Варна. Новината бе съобщена в профила на кмета на Варна Иван Портних във Фейсбук.
Според публикуваното съобщение проектирането на ремонтните работи по трасето ще започне всеки момент, а изграждането на коридора в централната част на Варна трябва да приключи до началото на активния туристически сезон.
Победители в конкурса за изграждането на бърз автобусен коридор, съоръжения за колоездене и извършване на подобрения по три спирки във Варна станаха дружеството "Арма", регистрирано по Закона за задълженията и договорите и едноличния търговец "Станка Василева".
Изборът на двете компании не е изненада. Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна. "Хидрострой" участва с дялове в 72 други дружества, а негов управител е бившият общински съветник от ГЕРБ във Варна Николай Пашов.
Едноличният търговец "Станка Василева" ще трябва да извърши в рамките на проекта за интегриран градски транспорт във Варна подобрения на три крайни спирки - Владиславово, Бриз и Аспарухов мост. Досега дружеството работеше основно по договор с ВиК – Варна по ремонта на пътни участъци в града след извършени ремонти на водопроводната и канализационна система.
Стойността  на BRT коридора с дължина близо 15 км е е около 30 млн. лв. След изграждането му той ще свързва западният квартал на Варна "Владислав Варненчик" с източния - "Васил Левски", преминавайки през централната част на града.
За изграждането на трасето трябва да бъдат рехабилитирана близо 30 хил. кв.м. пътна настилка при дълбочинен ремонт на т.нар. "легла" по части от булевардите "Константин и Фружин", "Трети март", "Ян Хуняди", "Владислав", "Мария Луиза", "Осми Приморски полк" и "В. Левски". По трасето на скоростния коридор ще има и 60 спирки.