Националната кампания "Да бъдеш баща" ще продължи до септември 2016 година.
Истинският мъж... не става от масата
... поставя детето на мястото му
... знае как да върти всяка жена
... гледа лошо
... има здрава ръка
... не става от масата
Това са част от посланията в националната кампания "Да бъдеш баща", която цели да фокусира вниманието на обществото върху значимостта на бащината роля за пълноценното развитие на детето.
"Да бъдеш баща" е част от международната кампания "MenCare".На света има приблизително три и половина милиарда мъже и всички те са различни – високи и ниски, богати и бедни, черни и бели… Има обаче нещо, което обединява огромен брой от тях: четирима от всеки пет мъже са нечии бащи. Казват, че да бъдеш баща е лесно. Да бъдеш добър баща обаче е истинско предизвикателство. Независимо на коя възраст мъжете стават родители, пред тях стои задачата да усвоят баланса от това да участват активно в живота на децата си и същевременно с това да не им се налагат. Според психолозите най-важното за доброто бащинство е всеки мъж да е наясно с отговорността, която носи по пътя на изграждане на стойностна ценностна система у наследника му. Дори и да не са биологични родители, почти всички мъже по света имат връзка с деца в ролята си на доведени бащи, братя, чичовци, дядовци, учители, наставници, треньори или просто приятели. Сред целите на кампанията е предизвикване на обществен дебат за "мъжките" и "женските" роли в отглеждането, възпитанието и образованието на децата. Кампанията, която ще продължи до септември 2016 година, цели и да информира бащите (и родителите като цяло) по въпросите за особеностите в развитието на детската психика и поведение, да създаде повече възможности за утвърждаване на позитивния модел на възпитание както в семейството, така и в детските градини, училищата, обществото като цяло.
"Започнахме директна работа с родители, учители и социални работници в детски градини и училища, с която целим да направим по-активна ролята на бащите в образователната сфера", съобщи координаторът на кампанията Деян Петров от асоциация "Родители" пред БНР.В центъра на кампанията "Да бъдеш баща" са нуждите на детето, чието развитие преминава през естествени промени и подкрепата на значимите възрастни около него е важна. Бащата има ключова роля за успешното развитие на детето, а позитивният подход във възпитанието има ключово значение за развитието на децата като уравновесени и пълноценни личности в обществото. Насилието във всичките му форми е неприемлив метод за възпитание - това е друг от основните принципи на кампанията. Партньорството между семейството и институциите, ангажирани с отглеждането, възпитанието и образованието на децата, е от решаващо значение за успешното развитие на детето.