Хронология: Катастрофи, умишлено причинени от пилоти

Прокуратурата в Марсилия обяви, че катастрофата на полета на "Джърмънуингс" 4U 9525, при която загинаха всички 150 души на борда, е причинена от втория пилот на самолета. Той съзнателно е започнал рязкото снижаване на самолета до разбиването му във Френските Алпи.
От прокуратурата отказаха да определят действията на пилота като самоубийство.
Справка на страницата на Aviation Safety Network показва, че има няколко други случая в историята на въздухоплаването, когато има съмнения за инциденти, които са причинени умишлено от пилотите.
29 ноември 2013 г. Полет между Мозамбик и Ангола се разбива в Намибия, убивайки 33 души. Първоначалните резултати от разследването предполагат, че произшествието е умишлено предизвикано от капитана малко след като първият офицер (известен също като втори пилот) излиза от пилотската кабина.
31 октомври 1999 г. Боинг 767 на EgyptAir започва бързо снижаване 30 минути след излитането си от Ню Йорк. При катастрофата загиват 217 души.
Резултатите от разследването показват, че катастрофата е най-вероятно причинена от първия офицер, който е замествал свои колега по време на полета. На записа от черната кутия на полета се чува как, 11 секунди след като командирът на полета излиза от пилотската кабина, вторият пилот казва, че "разчита на бог", което повтаря няколко пъти през следващите няколко минути.
19 декември 1997 г. Повече от 100 души загиват, когато се разбива Боинг 737, пътуващ от Индонезия до Сингапур. Пилотът е заподозрян, че е изключил записващите устройства на самолета и умишлено е започнал бързо снижаване.
Индонезийските власти не приемат като официални заключенията от разследването. През 1997 г. капитанът е имал множество трудности, свързани с работата си, особено през последните 6 месеца, гласи официалният доклад. По време на инцидента, капитанът е изпитвал и значителни финансови затруднения.
21 август 1994 г. 44 души загиват след като вътрешен полет между Агадир и Казабланка се разбива в Атласките планини след стръмно спускане от близо 5 000 м височина.
Разследването показва, че капитанът умишлено е изключил автопилота и е насочил машината към земята. Съюзът на мароканските пилоти отказва да признае заключенията, твърдейки, че пилотът е бил напълно на себе си преди заминаването и не е имал проблеми в личния и професионалния си живот.
26 септември 1976 г. Пилот блъска самолета си "Антонов 2" в блок на ул. Степная 43/1 в Новосибирск, Русия, където е живеела бившата му жена. При катастрофата загиват пилотът и още 4 души.