Неработещо iPad приложение приземи десетки самолети на American Airlines

Дефектно iPad приложение накара няколко десетки самолета на American Airlines да се приземят принудително във вторник, предаде Би Би Си.
Проблем в софтуера на iPad е накарал приложението, използвано от пилотите да разглеждат плановете на полета, да спре да работи.
Фирмата обяви, че ще използва все по-малко хартия в пилотските кабини през 2013 г., за да спести от тегло и да не се налага персоналът да носи тежки документи на борда. Компанията смята, че този ход ще спести повече от 1.2 млн. долара от гориво всяка година.
От компанията заявиха, че все още разследват причината за проблема.
"Някои полети на American Airlines са имали проблем с компютърно приложение на пилотските iPad вчера вечерта", каза говорител на компанията пред Би Би Си.
"В някои случаи, самолетът е трябвало да се върне до летището, за да получи достъп до Wi-Fi връзка, за да се реши проблема. Извиняваме се за неудобството на нашите клиенти, но всички полети излетяха към техните дестинации скоро след това."
Серж Гойкович, главен изпълнителен директор на Curbstand - компания, поддържаща приложение за паркиране, е бил един от засегнатите пътници.
Той написа в профила си в Туитър, че полетът му от Сан Франциско до Лос Анджелис полет е бил в състояние да излети само след като екипажът е отпечатал на хартия нужните карти.
@AmericanAir 209. We are in the air. Pilots printed the maps. Thx for responding.
— Serge Gojkovich (@SergeGojkovich) April 29, 2015
Говорител на авиокомпанията не е потвърдил случая.
American Airlines не е единственият превозвач, чиито пилоти и кабинен екипаж са преминали от използването на физически диаграми и хартиени ръководства към таблети.
United Airlines също използва iPad, докато Delta е избрала Surface таблетите на Microsoft.
British Airways и Ryanair са все още в процес на преминаване към т.нар "електронна пилотска чанта".
В допълнение към спестяване на разходи за гориво, електронният комплект намалява времето за подготовка на полет, намалява вероятността от наранявания и помага на персонала, като предлага актуализации в реално време, твърдят от компаниите.
Има конкуренция между няколко фирми, които искат да предоставят софтуера и подръжката, на която се базира технологията.
Пилотите на American Airlines са използвали приложението FliteDeck, което е продукт на дъщерното дружество на Boeing - Jeppesen.
Говорител на фирмата не е коментирал случая пред Би Би Си.