Продажбите на таблети продължават да спадат

Продажбите на таблети продължават да спадат

Продажбите на таблети продължават да спадат
Световните продажби на таблети през първото тримесечие отново са се понижили, според изследване на компанията за пазарни проучвания Ай Ди Си (IDC). От януари до март са продадени 47.1 милиона подобни устройства, което е с 5.9 на сто по-малко в сравнение със същия период на миналата година. Това е второто поредно тримесечие на спад на продажбите на таблети, след свиването от  3.2 на сто в периода октомври - декември 2014 година.
Експерти отбелязват, че таблетите, които могат да се ползват и като телефон, отчитат по-добри резултати от останалите на пазара и са били източник на допълнителни средства за производителите и мобилните оператори. Друга добра ниша са устройствата "две в едно" - нещо средно между таблет и преносим компютър с разглобяеми елементи.
Въпреки свиването на продажбите с почти 23% през миналата година "Епъл" и нейният айПад продължават да бъдат начело на световния пазар, от който са държали 26.8 на сто през първото тримесечие. Южнокорейският й конкурент "Самсунг" остава на второ място с пазарен дял от 19.1%. На трето място с 5.3 на сто от пазара е китайската група Леново, която отчита увеличение на продажбите си с 23 на сто.
Тайванската "Асус" и южнокорейската "Ел Джи електроникс" затварят първите пет позиции с пазарен дял съответно 3.8 на сто и 3.1 на сто.