Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка

Юлия Лазарова

Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка

Новите станции на софийското метро до Бизнес парка тръгнаха от днес. Сутринта се проведе официално откриване, от 14 ч. трите нови спирки са отворени и за граждани, като пътуването от тях днес ще бъде безплатно.

  • Новите станции на софийското метро до Бизнес парка тръгнаха от днес. Сутринта се проведе официално откриване, от 14 ч. трите нови спирки са отворени и за граждани, като пътуването от тях днес ще бъде безплатно.
    Новите станции на софийското метро до Бизнес парка тръгнаха от днес. Сутринта се проведе официално откриване, от 14 ч. трите нови спирки са отворени и за граждани, като пътуването от тях днес ще бъде безплатно.
  • "Не помня преди колко години. Тогава се запознах с ръководителя на "Бизнес парк" г-н Плевнелиев, Росен - тогава. Бяхме под една круша ли беше, слива ли беше. Имаше едно дърво... поляна, магарета, крави, овце. Жега беше. Околовръстното беше козя пътека от дупки. А всички квартали отгоре - септични ями, каква миризма се носеше тогава. С Росен застанахме на сенка под дървото и той ми каза, че този "Бизнес парк" ще стане друг град, ако опънете една линия на Южната дъга да идват хората на работа и метрото." Тази история разказа премиерът Бойко Борисов на откриването на новата отсечка на столичното метро до Бизнес парка.
    "Не помня преди колко години. Тогава се запознах с ръководителя на "Бизнес парк" г-н Плевнелиев, Росен - тогава. Бяхме под една круша ли беше, слива ли беше. Имаше едно дърво... поляна, магарета, крави, овце. Жега беше. Околовръстното беше козя пътека от дупки. А всички квартали отгоре - септични ями, каква миризма се носеше тогава. С Росен застанахме на сенка под дървото и той ми каза, че този "Бизнес парк" ще стане друг град, ако опънете една линия на Южната дъга да идват хората на работа и метрото."

Тази история разказа премиерът Бойко Борисов на откриването на новата отсечка на столичното метро до Бизнес парка.
  • Започнал изказването си след кмета Йорданка Фандъкова, вицепрезидентът на Европейската комисия и еврокомисар Кристалина Георгиева, министрите на околната среда Ивелина Василева и на транспорта Ивайло Московски, Борисов прецени, че техническите параметри вече са съобщени, реши да разказва спомени.
    Започнал изказването си след кмета Йорданка Фандъкова, вицепрезидентът на Европейската комисия и еврокомисар Кристалина Георгиева, министрите на околната среда Ивелина Василева и на транспорта Ивайло Московски, Борисов прецени, че техническите параметри вече са съобщени, реши да разказва спомени.
  • "Не знам дали си представяте какво означава 40 км тунели с мрамор, влакове, контактни мрежи, което сме направили. Ако това беше преди 89 г., сигурно щеше да има 30 герои на соцтруда", разказа още премиерът. Следва бурен смях и одобрителни възгласи. Той продължи: "Щеше да има монтажисти, кофражисти... Просто ви давам пример".
    "Не знам дали си представяте какво означава 40 км тунели с мрамор, влакове, контактни мрежи, което сме направили. Ако това беше преди 89 г., сигурно щеше да има 30 герои на соцтруда", разказа още премиерът. Следва бурен смях и одобрителни възгласи. Той продължи: "Щеше да има монтажисти, кофражисти... Просто ви давам пример".
  • Според него за шест-седем години по-късно след срещата между него и Плевнелиев "чувате колко милиарда са се излели тук, чувате какво казва Европейската комисия и Жан-Клод Юнкер - всички програми за България работят". "Това не го казвам аз, а го казва бюджетарят на Европейската комисия. Нито едно евро няма да загубим с тези екипи, на тези министри, на тези кметове, българи, на всички политически партии, които помагат", обобщи премиерът.
    Според него за шест-седем години по-късно след срещата между него и Плевнелиев "чувате колко милиарда са се излели тук, чувате какво казва Европейската комисия и Жан-Клод Юнкер - всички програми за България работят". "Това не го казвам аз, а го казва бюджетарят на Европейската комисия. Нито едно евро няма да загубим с тези екипи, на тези министри, на тези кметове, българи, на всички политически партии, които помагат", обобщи премиерът.
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка
  • Борисов честити и орденът "Стара планина" на шефа на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев по предложение на Министерския съвет вчера. "Братоев, честито за ордена, президентът го е подписал сутринта", съобщи той. След това продължи: "Гледах по телевизията един герой на социалистически труд, който обясняваше, че сега в България било разруха, а той бил построил хотел "Черно море" във Варна. Хотел "Черно море" във Варна е само толкова, колкото тази станция, която е строена под земята. Но да ни е жив и здрав. Никога не бих си позволил с такава архитектура да се похваля, като тоя хотел. Ще кажа друго, щото всичко друго беше казано, но не само."
    Борисов честити и орденът "Стара планина" на шефа на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев по предложение на Министерския съвет вчера. "Братоев, честито за ордена, президентът го е подписал сутринта", съобщи той. След това продължи: "Гледах по телевизията един герой на социалистически труд, който обясняваше, че сега в България било разруха, а той бил построил хотел "Черно море" във Варна. Хотел "Черно море" във Варна е само толкова, колкото тази станция, която е строена под земята. Но да ни е жив и здрав. Никога не бих си позволил с такава архитектура да се похваля, като тоя хотел. Ще кажа друго, щото всичко друго беше казано, но не само."
  • Премиерът също така заяви, че "цяла България е разкопана в момента и има ремонти по автомагистрала "Марица", "Хемус" и "Струма". "ЖП линията за 370 млн. евро се строи и ще е готова септември. Спортните зали се строят, всички площади, пеещите площади в Пловдив. Мога да се обзаложа с всички герои на социалистическия труд, че такова строителство в такива обеми, с такива тунели, мостове не е правено в България", продължи Борисов и добави: "С какво да сравня метрото, 4 км са направили до 89 г., ние ще направим 63 км. Всеки може да дойде да спори с мен на тази тема и ще го убедя с факти."
    Премиерът също така заяви, че "цяла България е разкопана в момента и има ремонти по автомагистрала "Марица", "Хемус" и "Струма". "ЖП линията за 370 млн. евро се строи и ще е готова септември. Спортните зали се строят, всички площади, пеещите площади в Пловдив. Мога да се обзаложа с всички герои на социалистическия труд, че такова строителство в такива обеми, с такива тунели, мостове не е правено в България", продължи Борисов и добави: "С какво да сравня метрото, 4 км са направили до 89 г., ние ще направим 63 км. Всеки може да дойде да спори с мен на тази тема и ще го убедя с факти."
  • Последен се изказа и държавният глава Росен Плевнелиев. "Българите обичаме да се оплакваме от проблемите, от липсата на перспектива, от проваления преход", започна речта си той и добави, че е добре от време на време да си спомняме къде бяхме и откъде стартирахме.
    Последен се изказа и държавният глава Росен Плевнелиев. "Българите обичаме да се оплакваме от проблемите, от липсата на перспектива, от проваления преход", започна речта си той и добави, че е добре от време на време да си спомняме къде бяхме и откъде стартирахме.
  • "Аз си спомням. Гражданите на "Младост" също си спомнят. Добре е да си спомним, че преди години в "Младост 4" имаше бунища, изхвърлени панели от строителството на панелките, глутници от кучета. Те отстъпиха мястото на езеро, където гражданите, майките и бабите с деца се разхождат", спомни си Плевнелиев.
    "Аз си спомням. Гражданите на "Младост" също си спомнят. Добре е да си спомним, че преди години в "Младост 4" имаше бунища, изхвърлени панели от строителството на панелките, глутници от кучета. Те отстъпиха мястото на езеро, където гражданите, майките и бабите с деца се разхождат", спомни си Плевнелиев.
  • Според него е добре също така да си спомним "полусчупения булевард, никога завършен и връзката му с Околовръстното, който отстъпва място на трилентов във всяка една от посоките, от тук до летището".
    Според него е добре също така да си спомним "полусчупения булевард, никога завършен и връзката му с Околовръстното, който отстъпва място на трилентов във всяка една от посоките, от тук до летището".
  • Той отчете, че метрото напредвало за 30 години с 9 км, сега е напреднало 4 пъти по-бързо. Според него същото е и при българските магистрали, пречиствателните станции, проекти за енергийна ефективност, хиляди големи и малки, но всичките много смислени проекти, които се изпълняват за модернизирането на България.
    Той отчете, че метрото напредвало за 30 години с 9 км, сега е напреднало 4 пъти по-бързо. Според него същото е и при българските магистрали, пречиствателните станции, проекти за енергийна ефективност, хиляди големи и малки, но всичките много смислени проекти, които се изпълняват за модернизирането на България.
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка
  • Кристалина Георгиева заяви, че Европейската комисия ще отпусне 680 млн. лева за третия лъч на метрото, чието изграждане ще започне до края на тази година. Общата стойност на проекта е 800 млн. лева. "Вече 10 млрд. са на разположение и от тях 680 млн. са за метрото. Г-н Братоев действайте. Браво на строителите, това, което правите е чудесно и го правите със сърце. Не само, защото е служба. Видяхме горе, че сте построили и детска площадка и градинки, така че не само хората да влязат в метрото и да се возят, а като излязат от него, да им е приятно", каза още Георгиева.
    Кристалина Георгиева заяви, че Европейската комисия ще отпусне 680 млн. лева за третия лъч на метрото, чието изграждане ще започне до края на тази година. Общата стойност на проекта е 800 млн. лева. "Вече 10 млрд. са на разположение и от тях 680 млн. са за метрото. Г-н Братоев действайте. Браво на строителите, това, което правите е чудесно и го правите със сърце. Не само, защото е служба. Видяхме горе, че сте построили и детска площадка и градинки, така че не само хората да влязат в метрото и да се возят, а като излязат от него, да им е приятно", каза още Георгиева.
  • Кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че с новите три станции от разширението на първия метродиаметър с дължина 3.5 км ще бъдат спестени годишно около 7 хил. тона вредни емисии във въздуха на София.
    Кметът на София Йорданка Фандъкова заяви, че с новите три станции от разширението на първия метродиаметър с дължина 3.5 км ще бъдат спестени годишно около 7 хил. тона вредни емисии във въздуха на София.
  • Проектът за разширението на метрото се изпълнява по Оперативна програма "Транспорт", съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие.
    Проектът за разширението на метрото се изпълнява по Оперативна програма "Транспорт", съфинансиран от Европейския фонд за регионално развитие.
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка
  • Дължината на участъка е около 3 км, с 3 метростанции. Новите станции са отклонение след станцията "Младост 1". Следват спирки "Александър Малинов", "Акад. Ал. Тодоров-Балан" и "Бизнес парк". По-рано този месец метрото стигна и до летище София.
    Дължината на участъка е около 3 км, с 3 метростанции. Новите станции са отклонение след станцията "Младост 1". Следват спирки "Александър Малинов", "Акад. Ал. Тодоров-Балан" и "Бизнес парк". По-рано този месец метрото стигна и до летище София.
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка
  • Очаква се трафикът да намалее с около 20%, което е с около 8000 автомобила на ден, още около 42-45 хил. пътници в метрото.
    Очаква се трафикът да намалее с около 20%, което е с около 8000 автомобила на ден, още около 42-45 хил. пътници в метрото.
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка
  • Фотогалерия: Метро като за орден, или новите станции до Бизнес парка