Царското движение е с най-много тв реклама
НД "Симеон II" е платило около 343 хил. лв за реклама в частните телевизии само за последните две седмици, което е с около 42 хил. лв. повече от платените от ОДС клипове.
Данните са от ежедневния мониторинг на телевизионната реклама на социологическата агенция "Маркетинг Медия анализи" (ММА).
Броят на излъчените клипове на царското движение за периода от 27 май, когато започва кампанията, до 13 юни е 379 срещу 305 на ОДС. Синята коалиция обаче е започнала да се рекламира от 17 май. Прави впечатление, че клиповете на ОДС са направени по-професионално от тези на НДС II, коментират специалисти в тази област. Основната стратегия при царското движение е имиджова и разчита на образа и думите на Симеон. Впечатление прави и търсена или допусната режисьорска грешка в клипа - образът на царя е в едър план, а небето, пътят и дървото са в неестествено далечен.
По отношение на медиапланирането двете политически движения използват почти едни и същи телевизии и часови пояс: бТВ, Нова телевизия и кабелните "Евроком" и МСат. Клиповете на ОДС са насочени към определена група от населението - млади хора, бизнесмени, интелектуалци и се излъчват във време, когато съответната аудитория гледа телевизия. При планирането на кампанията си сините са се ръководили от рейтинга на телевизиите и са изхарчили най-голяма част от бюджета си в бТВ. Част от клиповете са излъчени в сутрешните блокове на телевизиите и по обяд, когато жените са преобладаващата аудитория. Външният министър Надежда Михайлова е лицето на ОДС за младежките и музикални предавания. Интересен е фактът, че кампанията на НДС II не е адресирана към определена социална група.
Движението на царя е платило най-много за реклама в Нова телевизия (около 131 хил лв.), въпреки че тя не разполага с най-голям пазарен дял. Планирането на рекламите на Симеон е главно в шоупредаванията, а най-голямата част от клиповете са излъчени в предаването "Стани богат".
Любопитен е фактът, че 32% от избирателите са казали пред социолозите от ММА, че харесват клиповете на НДС II още преди да ги видят.
Царското движение са купили телевизионно време чрез медиаагенцията "Пиеро" на Красимир Гергов. ОДС са работили с "Аргент". Цитраните цени от ММА са с отстъпките, които фирмите с направили на партиите.