Италианските фенове са най-суеверни и най-верни на футбола

Италианските отбори може да не са водещи в европейския футбол, но италианските запалянковци са такива поне по два показателя. Те са най-суеверни и най-склонни да пропускат важни събития, за да отидат на мач. Освен това най-често ще си вземат болничен, за да гледат двубой на живо.
Това показва нов доклад на MasterCard за разликите между футболните фенове на континента. Докладът Fan Passion Report се основава на проучване на страстите на над 5000 футболни фенове в Европа.
Според него феновете в Италия (79%) са по-суеверни по отношение на футбола, отколкото останалите народи в Европа, като изпреварват с малко тези в Испания.
Почти половината италианци (47%) носят късметлийска дреха по време на мач, 20% държат да седят на една и съща седалка всеки път, а 13% консумират точно определена храна или напитка.
Четиридесет процента от испанците също признават, че носят късметлийска дреха, а най-малко суеверни се оказват феновете в Португалия, където само 23% изпълняват някакъв ритуал. Преди тях се нареждат шведите (24%) и холандците (29%).
В някои страни на футбола се гледа като на религия, която ежедневно съпътства живота на хората. Това е така най-вече в Италия, където 69% от феновете са избирали да пропуснат важно семейно събитие, за да присъстват на футболен мач. Испанците се доближават до тях с 60%, а на трето място се нареждат французите, 52% от които са избирали футбола пред семейството.
Цели 43% от анкетираните фенове са пропускали семеен ангажимент, за да подкрепят любимия си отбор. Този процент е най-висок във възрастовата група между 25 и 34 години. Португалците са на противоположното мнение - едва 19% от тях признават, че нареждат футбола над семейството.
Повече от една трета (35%) от феновете са взимали болничен през последната година заради футболен мач. Този процент е най-висок в Италия, където 51.9% са отсъствали от работа заради мач.
Испанските фенове са най-отдадени на мачове извън страната - 92.8% са пътували в чужбина, за да подкрепят своя отбор.
Португалците (63%) и шведите (51%) пътуват най-малко, повечето от тях предпочитат да си останат у дома
Англия (23%) изпреварва с малко Испания (22%) като предпочитана дестинация за футболните фенове, които пътуват заради мачове в чужбина. Италия (12%) и Германия (10%) се нареждат съответно на трето и четвърто място.
Испанските фенове харчат най-много за мачове в чужбина – средно по 457 паунда на човек. Италианците харчат по 398 паунда, а французите - по 351 паунда на човек. Средната сума, похарчена от футболните фенове в Европа за мачове в чужбина (15%) е 250 паунда.
Унгарските фенове (69%) често пътуват за по-дълго и остават за три или повече дни, докато португалците (29%) предпочитат да пътуват само за един ден.
В доклада Fan Passion Report на MasterCard фенове от 11 страни са помолени да посочат кой според тях е най-добрият играч в историята на състезанието. Лионел Меси застава начело на класацията за най-добър играч в Шампионска лига с безапелационните 27% от гласовете.
Нападателят на "Барселона" е следван от бившата звезда на "Реал" (Мадрид) Зинедин Зидан (12%), а на трето място се нарежда Кристиано Роналдо (11%). Бразилският нападател Роналдо (7%) е четвърти, а Дейвид Бекъм (4%) едва пети.
Изненадващо най-голям процент от гласовете за Меси идват от възрастовата група над 55 г. (33%) за сметка на по-младото поколение. Аржентинската звезда оглавява класацията в Англия, Германия, Холандия, Италия, Турция, Русия и Унгария. Зидан е на първо място във Франция, а Роналдо – в родната Португалия.
Проучването също така разкрива, че футболните фенове по-скоро предпочитат да използват комбинация от банкова карта и пари в брой (40%), когато плащат храни, напитки, транспорт и други разходи, свързани с посещението на футболен мач, отколкото да се придържат само към един определен метод на плащане.
"Футболът просто няма да е същият без фенове. Те са сърцето на играта и тяхната страст към футбола е наистина невероятна. Когато излизаш от тунела, виковете и ентусиазмът на феновете те удрят като вълна и те нахъсват за игра. Феновете са безценни", коментира Михаел Балак, официален мениджър на отбора от талисмани на MasterCard за финала на Шампионската лига в Берлин.