Facebook ще конкурира YouTube с видео реклами и музика

Facebook разширява стратегията си за директна конкуренция с видео портала YouTube. Социалната мрежа подготвя нова функция "препоръчано видео" с реклами, от които ще печели както тя, така и създателят на видеото, съобщава сп. Variety.
Компанията вече е започнала тестове, като има сключени партньорства с NBA, Fox Sports и др. Facebook ще задържа 45% от приходите от реклама, колкото отчислява и YouTube. Социалната мрежа планира и създаването на плеър с препоръчани клипове, като между тях ще се показват реклами.
"Медийните компании и създателите на видео редовно ни казват, че ако можеха да изкарват пари от клиповете, биха публикували повече. Освен това чуваме, че получават доста стойност от дистрибуцията и промотирането на видеата си във Facebook и смятаме, че новият ни продукт ще увеличи ефекта", коментира вицепрезидентът на Facebook Дан Роуз.
За сега рекламите в и между клиповете ще са само от Facebook. Компанията обаче не изключва възможност на по-късен етап да разреши и реклами от външни източници. Въпросните препоръчани клипове ще се показват в News Feed редом с останалите и за това няма да се плаща допълнителни, коментира още Роуз.
Предстоят още тестове и анализи преди новата услуга да бъде активирана за всички потребители. Компанията ще се съобрази със спецификата на повечето клипове, които се споделят във Facebook. Например те са кратки и няма смисъл рекламите да са по-дълги от самия клип. Освен това повечето потребители не са изключили функцията за автоматично пускане на клиповете без звук, което обезсмисля рекламата да е преди началото на видеото.
Реклами за нас, музика за вас
Целта на социалната мрежа е да привлече и задържи потребителите, които все повече консумират онлайн видео. Затова компанията преговаря и за партньорства с водещите звукозаписни компании, съобщава онлайн изданието The Verge.
Засега преговорите са предварителни, като компанията няма конкретна идея и просто проверява дали има интерес от музикалната индустрия. Основната цел е да се измислят начини, които да задържат потребителите в социалната мрежа още по-дълго. Например чрез видео и музика, подобно на YouTube.
Това обаче не означава, че Facebook задължително иска да направи стрийминг услуга подобно на Apple Music или Google Play Music. Дори и включването на лейбълите към списъка с партньори за препоръчаните клипове може да е достатъчно поне в началото. Facebook обаче не коментира тези си планове.