Хамилтън триумфира и на "Силвърстоун", "Мерцедес" отново без конкуренция

Люис Хамилтън продължи убедителния си път към титлата във Формула 1, след като пред родна публика спечели Гран При на Великобритания.
Нико Розберг нямаше големи шансове за успех, но удържа втората позиция и затвърди доминацията на "Мерцедес" през този сезон. Себастиан Фетел с "Ферари" завърши на третата позиция, въпреки че се представи слабо в квалификациите.
Най-разочаровани в деветия кръг на шампионата бяха от отбора на "Уилямс", чиито пилоти поведоха колоната в началото, но неправилната им стратегия остави и Фелипе Маса, и Валтери Ботас извън подиума - на четвърто и пето място. След тях останаха Даниил Квят ("Ред бул"), Нико Хулкенберг ("Форс Индия"), Кими Райконен ("Ферари") и Серхио Перес ("Форс Индия").
Фернандо Алонсо с "Макларън" пък записа първата си точка за сезона, като завърши на 10-ата позиция. Състезанието бе много тежко за всички, като само 13 от 20-те автомобила успяха да завършат.
В генералното класиране Хамилтън отново поведе със 17 точки пред Розберг - 194 срещу 177, докато Фетел продължава да е трети със 135 точки.
Страхотен старт направиха болидите на "Уилямс", като Фелипе Маса се възползва от слабите реакции на Люис Хамилтън и Нико Розберг и мина пред тях. Валтери Ботас успя също да се промъкне порай Розберг и опита да стори същото с Хамилтън, който обаче в третия завой се възползва от грешка на финландеца и зае второто място.
Заради отпаданията на Дженсън Бътън ("Макларън") и Ромен Грожан ("Лотус") на пистата излезе кола за сигурност. Грожан се удари в своя съотборник Пастор Малдонадо, а пък Бътън пострада при опита си да избегне мястото на инцидента, като Фернандо Алонсо го уцели с носа на колата си. Испанецът имаше късмет, тъй като съумя да стигне до бокса, където инженерите му смениха повредената част.
Състезанието беше рестартирано в третата обиколка и Люис Хамилтън опита много агресивна атака срещу Маса, при която блокира по веднъж всяка от предните си гуми, а Валтери Ботас се възползва от грешката и се нареди на второ място зад съотборника си.
На десетата обиколка се видя, че темпото на Маса е доста по-ниско от това на Ботас, който до голяма степен бе затворен зад съотборника си и заради заповедите от бокса не се опита да атакува съотборника си. Хамилтън започна да скъсява изоставането си от тях и тогава финландецът получи разрешение, но с уточнението на инженерите, че маневрата трябва да бъде много чиста.
При 20-ата обиколка Хамилтън направи влизане в бокса, което се оказа успешно, тъй като след него успя да поведе колоната и да наложи своето високо темпо. Пилотите на "Уилямс" и "Мерцедес" не бързаха да сменят твърдите гуми, въпреки че около 36-ата обиколка на пистата заваля дъжд. Той спираше и започваше отново няколко пъти, което все пак доведе до промяна на тактиката на някои от отборите.
Лошата стратегия на "Уилямс" и слабата работа на екипа им позволи на Фетел да пробие в челната тройка след второто влизане на британския тим в бокса.