Конкуренцията между "Каменица" и "Загорка" се ожесточава

Конкуренцията между "Каменица" и "Загорка" се ожесточава

Разликата между първия и втория на бирения пазара - "Каменица", дружеството, чрез което световният лидер "ИнБев" оперира в България, и "Загорка", собственост на друг гигант - "Хайнекен", е минимална. Това показват данни на Съюза на пивоварите в България. През март "Каменица" е продала 112 327 хектолитра срещу 112 155 хектолитра за "Загорка". "Загорка" беше номер едно на пазара през януари, но през февруари отстъпи лидерството на вечния си конкурент.
Двете компании запазват голямата си преднина пред останалите играчи на българския бирен пазар. "Карлсберг България",  които държат марките "Шуменско", "Пиринско" и "Туборг", са пласирали  65 636 хектолитра през март, а великотърновската "Болярка-ВТ" - 28 227 хектолитра. В дъното на таблицата са "Ломско пиво" и "Агрима" със съответно продадени 4775 и 1351 хектолитра през март. "Агрима" произвеждат "Струмско пиво", а "Ломско пиво" - "Алмус". В началото на март от “Агро инвест инженеринг” АД, мажоритарният  собственик на “Ломско пиво” АД, съобщиха, че са закупили марките “Шопско” и Sofia Brewery Premium Lager от “Класик фудс” ООД за 51 хил. лв. без ДДС. “Агро инвест инженеринг” АД планират производството на закупените марки бира да започне от началото на април в пивоварната в Лом. Бирата ще се продава на пазара в разфасовки от 0.5 л. стъклени бутилки и 1 и 2 л РЕТ опаковка.
За март общите продажби на членовете на съюза са 324 471 хектолитра. От началото на годината българските пивовари са продали общо 672 028 хектолитра бира, което е с 18 процента повече от същия период на миналата година. Данните включват продажбите на всички големи производители с изключение на "Леденика" и ММ, които не предоставят информация в съюза.
Ръстът спрямо 2005 г. се дължи на въвеждането през миналия януари на по-висок акциз, който тогава сви силно пазара, както и на по-студеното време тогава, към което пазарът на бира е особено чувствителен. През февруари разликата беше още по-драстична. Тогава продажбите бяха с 29.61% по-високи от февруари 2005 г. Всички пивоварни отбелязват нарастване на продажбите си спрямо тримесечието на миналата година.