"Джимис" откри фабрика за сладолед край София

"Джимис" откри фабрика за сладолед край София

Три нови продуктови линии ще се произвеждат в новата фабрика в Костинброд
Три нови продуктови линии ще се произвеждат в новата фабрика в Костинброд
Българската компания за производството на сладолед "Джимис" откри новата си фабрика в Костинброд край София, в който са инвестирани 7 млн. лв. Капацитетът за производство в новото предприятие е 15 тона на ден и целта на компанията е да заеме третото място на пазара на сладолед в България, съобщи търговският директор на компанията Любомир Гетов.
Новото предприятие заема площ 2800 кв.м. С новата фабрика "Джимис" излиза от собствената си верига и влиза в търговската мрежа. Компанията ще произвежда три серии нови продукти, които са предназначени за продажбата във фризер. Въвеждаме изцяло нова маркетингова концепция на пазара на сладолед, при която сегментираме потребителите по трите серии, обясниха от компанията. С марката "Джимис" ще се произвеждат сладоледи на клечка и в кутия от сериите "Платиниум" (Platinium), "Голд" (Gold) и "Зиг заг" (Zig Zag), които са съответно от високия и средния ценови клас, а третият е насочен към младото поколение. Сладоледите "Платиниум" ще се правят с шоколадова глазура "Линд" (Lindt).
Мажоритарен собственик в новата фабрика е компанията, която е собственик на веригата "Джимис" - "Росели". Инвестицията е направена с кредит от "Булбанк". Миноритарен дял има и американският инвестиционен фонд SEAF, който е вложил повече от 1 млн. долара във фабриката.
"Джимис" вече има подписани договори за дистрибуция с повечето вериги бензиностанции, както и с някои от търговските вериги. От началото на годината досега сладоледите на "Джимис" вече се продават в 500 фризера. Целта е до май тази година броят на фризерите да се удвои.
От следващата седмица "Джимис" ще започне да произвежда и сладолед за търговската верига "Метро кеш енд кери" с марката "Аро". Също така ще продава и собствената си линия "Голд".
По данни на компанията консумацията на сладолед в България е много под средното ниво за Европа. Сладоледът все още не е в потребителската кошница и целта ни е да вкараме този продукт в нея, обясни Гетов. За сравнение, в Италия се яде по 4 кг сладолед на човек за година, в скандинавските страни - по 17 кг, в САЩ - по 23 кг на човек. В България средното потребление е по 600 г на човек.
Освен че ще навлиза в търговската мрежа, "Джимис" ще откриват нови заведения. В момента веригата има 17 заведения в София и предстои откриването на още четири. Две от тях ще са в строящите се в момента търговски центрове в София (молове), едно от заведенията ще е на новия терминал на летището, а четвъртото ще е при Докторската градинка. Дългосрочните планове на компанията са до края на 2008 г. да има общо 40 обекта, като част от тях са и извън столицата.