Най-рано през 2017 година може да започне завършването на Южната дъга на Околовръстното на София

Най-рано през 2017 година може да започне завършването на Южната дъга на Околовръстното на София

Министър Павлова при инспекцията на строежа на Северната скоростна тангента
АПИ
Министър Павлова при инспекцията на строежа на Северната скоростна тангента
Доизграждането на Южната дъга на околовръстния път на София е скъп проект, със сложна техническа инфраструктура, а средства за реализацията му няма, стана ясно от отговор на министъра на региналното развитие Лиляна Павлова в парламента, на въпрос от депутата Петър Славов (Реформаторски блок). За участъка от Бояна до началото на магистрала "Люлин", за който вече има изработен идеен проект, са нужни 200 млн. лева за строителни работи и неясно колко милиони за отчуждаване на земи.
За да бъдат отчуждителните процедури по-малко, се предвижда изграждане на тунел под част от съществуващото трасе на Околовръстното и голям мост над сегашния път, от разклона за Горна Баня до началото на магистралата. За другата незавършена част на Южната дъга (от разклона за "Младост" до връзката с магистрала "Тракия") тепърва върви проектиране, но и там ще има сложни инфраструктурни решения и скъпи отчуждителни процедури.
Според Лиляна Павлова правителството смята да вкара проекта за завършването на Южната дъга на околовръстното в пакета "Европейски транзитни коридори", където са още няколко ключови трасета, като ще се кандидатства за средства от ЕБВР, които могат да дойдат най-рано през 2017 година.
Регионалният министър използва въпроса, за да посочи, че работите по Западна дъга на околовръстния път вървят в срок и пускането на връзката от магистрала "Люлин" до кръговото на бул. "Европа" (изходът от София към Калотина), може да е факт през септември. След провалила се тръжна процедура, за момента няма избран изпълнител на продължението на пътя до моста над река Какач, което пък е връзката със Северната тангента на София, водеща до изхода за "Хемус".