Пей с мен и Джон Купър Уъркс
Приятно ти е да го гледаш, приятно ти е да те виждат с него, а най-приятно е, когато го караш, това представлява миналото през фейслифт "Мини Пейсмен" в изпълнение John Cooper Works. В средата на жизнения си цикъл автомобилът получи внимателни промени отвън, като най-забележимата новост са дневните светлини със светодиоди, интегрирани във фаровете за мъгла.
Впечатлява и новата цветова комбинация от бяло купе с червен покрив и ленти в същия цвят минаващи отстрани, през предния капак и вратата на багажника. "Пейсмен" JCW е станал с една идея по-пъргав, разходът на гориво пък е оптимизиран.
"Мини" от старата школа
С влизането в салона открих всъщност колко много промени има в купето на новото Мини. Интериорът на "Пейсмен" е издръжан в старата стилистика на марката, като от това страдат удобството – липсва комбинираният уред от километраж и оборотомер на кормилната колона, както и общуването с колата с голям въртящ се контролер, с разпознаваща почерк повърхност и ергономията – бутоните за вентилация са дребни и трудни за намиране. Иначе атмосферата е подчертано спортна, благодарение на алуминиевите вложки на педалите, обшитият с червен шев волан и акцентите в цялото купе в същия цвят.

Предните седалки са спортни, със страхотна странична опора, като в същото време не водят до умора при дълги преходи. Страхотна е и аудиосистемата Harman Kardon. "Пейсмен" е решен по схемата 2 плюс две места, като през цялото купе между седалките преминава алуминиева релса, на която могат да се монтират поставки за чаши, държач за телефон, калъф за очила и редица други аксесоари.
С четири задвижващи колела
След запалването на мотора бях леко разочарован от твърде тихата му работа, но когато бъде вкаран в обороти, звукът му е опияняващ. Като цяло "Пейсмен" не е толкова пъргав, като класическото "Мини" най-вече заради относително високото си тегло. Допълнителните килограми идват основно от задвижването на четирите колела All4 и по-големите размери на колата.
Тези недостатъци обаче могат да се преглътнат, заради далеч по-доброто сцепление при старт на мокра настилка и универсалността на автомобила, както и повечето място за возещите се отзад, и приличният багагжник (с обем между 330 и 1080 литра).

В "Пейсмен" JCW липсва удобният плъзгач под скоростния лост, с който в новото "Мини" се сменят режимите на шофиране, но след няколко минутно търсене все пак открих откъде се активира спортният режим. Той променя настройките на скоростната кутия, падала на газта и волана, като именно в него автомобилът доставя най-голямо удовоствие.
218 конски сили стигат
Благодарение на своите 218 конски сили автомобилът се ускорява от място до 100 км/ч за 6.9 секунди, като много приятно е и доускорението. Всъщност от 80 до 120 км.ч то е намалено с две стотни и вече отнема 7.6 секунди. Двигателят е изключително еластичен, като осигурява максималния си въртящ момент от 280 Нм в целия диапазон от 1900 до 5000 об/мин.

Автоматичната трансмисия ми се стори малко нервна, като на няколко пъти свали излишно много предавки, в стремежа си да осигури максимална динамика, но пък колата е снабдена и с планки на волана за ръчна смяна на скоростите.
Стегнат и вкопчен в пътя
Типично за "Мини" окачването на "Пейсмен" JCW е изключително твърдо. В резултат докато минаваш по старите участъци на "Тракия" със сигурност можеш да съжалиш, че си си взел този автомобил. Друсането е зловещо, а на най-големите неравности имах чувството, че колата се отлепя от пътя.
На намиращия се в отлично състояние Подбалкански път обаче колата ми разкри в пълна степен качествата си – чудовищна стабилност, прецизно управление и почти никакъв наклон в завой. На такъв терен се усещат и предимствата на системата All4, особено на кривите с мокра настилка.

Имах възможността да карам "Пейсмен" и на полигон, където ме изненада поврътливостта на дългия 4.11 метра автомобил. Там усетих и как чудовищно спират спирачките, когато това се налага.
Оказа се, че при разумно каране "Пейсмен" JCW може да е доста икономичен автомобил. При изминати по 200 километра на магстрала и първокласен път и около 100 градско, бордовият компютър отчете разход от 9.1 л/100 км., при това без да се лишавах от удоволствието на бързите изпреварвания и карането на лимита по завоите. По книжка консумацията е средно 7.1 л/100 км, напълно постижима, поне според мен.

Това, което трудно се преглъща при "Мини Пейсмен" JCW е цената. Така или иначе обаче това не е масов автомобил, а един вид декларация за различност. С всички екстри, колата излиза малко над 87 500 лева. Като се замисля обаче, ако човек има финансовата възможност, защо да не си купи автомобил, който със сигурност ще го кара да пее при всяко сядане зад волана.