Българската компания Leanplum получи 11.6 млн. долара финансиране от водещи фондове

Българската компания Leanplum получи 11.6 млн. долара финансиране от водещи фондове

Момчил Кюркчиев, съосновател и изпълнителен директор на Leanplum.
Момчил Кюркчиев, съосновател и изпълнителен директор на Leanplum.
Leanplum успешно приключи своя Series B рунд на финансиране и получи финансова подкрепа от водещи инвеститори за развитие на своя проект. Съосновател на компанията е Момчил Кюркчиев, с когото "Дневник" разговаря в началото на годината и чиято вдъхнояваща история може да си припомните тук.
Днес компанията обяви, че е завършила успешно своя Series B рунд на финансиране в размер на 11.6 млн. долара. Той е воден от Kleiner Perkins - един от най-големите и реномирани инвестиционни фондове в Силициевата долина. Общото финансиране на Leanplum вече възлиза на 17.2 млн. долара.
"Kleiner Perkins повярваха на визията ни да преосмислим ролята на маркетинга в свят, в който смартфоните се превръщат в предпочитания компютър за милиарди хора. Представете си свят, в който маркетинга не е свързан с това да засипваш клиентите си със спам, а с това да познаваш персонално всеки един от тях и да му предлагаш само информация, от която има нужда, и то само в подходящия момент", коментира за "Дневник" Момчил Кюркчиев.
Никой не счита SMS-а от Uber, че таксито ви чака долу пред блока за спам, тъй той е полезен и е изпратен точно в момента, в който имате нужда от него. Това е този вид персонализиран маркетинг, който Leanplum предлага на своите клиенти, коментира още Кюркчиев.
Изглежда не само инвеститорите вярват на Leanplum. През последната година приходите на компанията са се увеличили пет пъти, споделя още Кюркчиев. Сред клиентите вече са и големи имена като Expedia и Tesco. "Време е да ускорим растежа си, за да продължим да бъдем водещата маркетинг платформа за мобилни приложения в света", допълва той.
Сега за компанията предстои етап на бърз растеж. Тя вече има 33-ма служители. От тях седем са в България, като предстои значително развитие на екипа, като то ще засегне и софийския офис. "Целта ни е да удвоим екипа до края на годината, като вече наемаме освен софтуерни инженери и служители отговорни за поддръжката на клиентите ни. Часовата зона, в която е България, е уникална, за да можем да обслужваме както клиентите си от Европа, така и от Азия. Освен това наскоро отворихме офис в Лондон, който ще се фокусира върху продажбите", коментира Кюркчиев.
Leanplum планира да ускори и международното си развитие. Компанията е основана през 2012 г. след успешно участие в програмата TechStars. Кюркчиев напуска Google, за да се отдаде на своя проект, който цели започва със създаване на A/B тестове за мобилни приложения и се разраства до Lifecycle Engine, чрез които могат да се предават пресонализирани рекламни съобщения, които се активират според различни критерии спрямо поведението на потребителя.