Десен завой

Щампите в контрастиращи цветове, доскоро запазена територия за
дамския гардероб, се прокраднаха в пролетните мъжки колекции на няколко
лейбъла тази година, между тях Miu Miu и Commes des Garcons. Трендът не
предизвика особен трепет в модните среди, докато неговата екстремна
версия - представете си възможно най-пъстрата мутация на десен от тапет
за детска стая, изненадващо бързо не стана част от хип-хоп и стрийт
културата, която досега винаги беше преследвала имиджа
ако-изглеждаш-яко-значи-си-яко-копеле, пише вестник New York Times.
Дечурлигата нямат търпение да се изръсят $400 за суичър, казва
Рики Сайц, продавач в нюйоркския магазин за стрийт фешън Union.
"Продаваме по 4000 бройки на ден."
Естествено това не са ти някакви обикновени суичъри.
Произведени от Billionaire Boys Club, марката на музиканта и продуцент
Фарел Уилямс и японеца Ниго, създател на култовия бранд A Bathing Ape,
тези суичъри са нашарени като великденски яйца и покрити с ярки
изображения на класически хип-хоп символи като доларови знаци и
диаманти.
Колекциите на Billionaire Boys Club нарочно се пускат в
ограничени бройки, за да поддържат търсенето. От всеки модел се
изработват не повече от 300 бройки.
Тази стрийт мания за щампи от главата до петите намира
извинение за употребата на образи, които не са типични за мъжката мода
и въобще за модата за възрастни като цяло. Щампите са обезоръжаващо
инфантилни, като взети от лигавия десен на детска пижама.
"Когато бях малък, родителите ми не можеха да си позволят да
ми купуват такива неща, казва за изданието Уилямс. С дизайна на тези
дрехи изживявам онези моменти, които не съм имал като дете. И цялото ни
поколение е такова. Станахме на по 30 и все още искаме да се
вдетиняваме. Ядем корнфлейкс по всяко време и гледаме филмчета със
СпонджБоб."
Дори и камуфлажният десен, класическият пример за щампа от
горе до долу, е ремиксиран от A Bathing Ape в необичайните яркосиньо,
розово и лимоненожълто.
"Когато правех тези дизайни, не съм се опитвал да се харесам
на хип-хоп културата, въпреки че това е музика, която слушам и от която
се влияя", казва за изданието Ниго. "Първоначалното вдъхновение дойде
от луксозните марки. Фирми като Louis Vuitton, Gucci и Fendi използваха
своето лого като щампи, но се ограничиха само с аксесоари за пътуване."
Дизайнерът Бернард Уилхелм от години използва сложни мотиви за
десен на своята спортна колекция. "Това е под влияние на японската
стрийт култура." Но сега консуматорите почти навсякъде пазаруват като
японците: ровят се неуморно за тениски и маратонки, произведени в
ограничени количества, и се редят пред магазините с дни предварително,
когато се пуска нов култов продукт. Вече не си cool само защото имаш
някаква дрешка. Това, което те прави cool, е колко си се изпотрепал, за
да я откриеш.
Ако се вгледате в историята на хип-хоп и стрийт модата, тя
винаги се е характеризирала с крещящи цветови решения и комбинации от
анцузи и маратонки в един нюанс. Тениските и суичъри с щампи възраждат
тази нарочно търсена безвкусица, отбелязва Брадли Карбоун от хип-хоп
списанието Complex.
Recon, магазин за дрехи с милитари и графити дизайн,
неочаквано създаде хит със суичъра си, покрит с долари, където образите
на американските президенти са заменени с черепи. "Гледаме да сме малко
бъзикчии, но не и да създаваме клоунски дрехи", отбелязва дизайнерът на
магазина Ейми Лий.
За много потребители тези щамповани суичъри заменят гето
бижутата и подчертават социалния им статус. Въпреки че цената им не е
малка и започва от 200 долара, суичърите все пак са по евтини от
инкрустиран с диаманти ланец.
* * *
в нета: