Новооткрито платно облекчава излизането от София към Калотина

Преминаването през строящия се пътен възел при кръстовището между софийския булевард "Сливница" и Околовръстното шосе се облекчава. Днес беше пуснато движението по лявото локално платно, осъществяващо пряката връзка с Калотина, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".
До момента трафикът се осъществяваше двупосочно в дясното локално платно, което в пиковите часове предизвикваше задръствания.
Пътният възел е проектиран на три нива, с което ще се осигури безконфликтното преминаване през пътната връзка, ще се подобри транспортното обслужване на международния и вътрешен трафик и ще се увеличи безопасността и сигурността на движението, информира пътната агенция.
Първото ниво минава под терена и свързва сегашното Околовръстно с продължението му на север. Средното ниво представлява кръгово кръстовище, което ще преразпределя движението в четири посоки - към Калотина, на север, към кв. "Люлин" и в посока към началото на автомагистрала "Люлин". Най-горното ниво е естакада, която ще отвежда движението от булевард "Сливница" директно към пътя за Калотина. Западната дъга има още един пътен възел, но на две нива - при свързването на бул. "Царица Йоанна" с Околовръстното.
С пускането на движението се отваря фронт за работа по довършването на естакада "Сливница". Агенцията информира, че по цялото трасе се работи с удължен работен ден. Ангажирани са 45 души и 21 строителни машини и 25 товарни автомобила. Целта е да се навакса забавянето, причинено от дългите отчуждителни процедури и археологическите разкопки.
Изпълняват се изкопни и насипни работи, изграждат се дренажи, отоци и канал за дъждовни води, нови тръбни мрежи (Улично осветление, Електро и БТК), както и шумозащитна ограда. Полага се циментова стабилизация и асфалт. За нуждите на обекта с пълен капацитет работи асфалтова база с производствен капацитет 1 100 тона на ден.
Готовността на големите пътни съоръжения е 90%. По предварителния график и при добри климатични условия до 31 октомври пътят ще бъде асфалтиран, а мантинелите, знаците и маркировката - поставени.
Общата дължина на трасето е 3 км и включва изграждането на два пътни възела с две естакади, два моста над река Какач и реконструкция на съществуващото кръстовище на бул. "Сливница" и кръгово кръстовище с бул. "Царица Йоана".
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма "Транспорт" 2007-2013 г. Строителството се извършва от обединение "Трейс СОП" Стойността на договора е 47.820 млн. лв.