Фотогалерия: Квартал "Лозенец" под знака на ремонтите

kman

Фотогалерия: Квартал "Лозенец" под знака на ремонтите

Потребителска фотогалерия.

  • От около четири месеца елитният софийски квартал Лозенец в горната си част живее под знака на основните улични ремонти. Те се правят, за да може Топлофикация София да подмени старите си тръби и да присъедини нови абонати, което се съчетава с факта че уличната и тротоарната мрежа беше в отчаяна нужда от обновяване. Дотук с добрите новини. Мащабният и скъп ремонт се провежда безкрайно неорганизирано, без никакъв контрол на качеството и безопасността, без опити за минимална информираност и удобство на живеещите. Строителните материали се изсипват директно на тротоарите и платното без ограничения, така че строителни машини, частни коли и пешеходци минават директно през тях и ги разнасят из целия квартал. В началото имаше някакви признаци за организация на движението, но след това го удариха директно през просото: повечето пъти не си дават труда да затворят улицата със знак, а често пъти след като влезеш в нея разбираш че в другия й край се асфалтира, а междувременно зад теб се е събрала колона автомобили. Така и не сложиха и една информационна табела – какъв е ремонтът, откъде докъде, докога, кой го извършва, кой е отговорен... За график по улици не бихме и мечтали. Търсих информация на сайта на общината – нямаше. Работниците нямат работно облекло, защитни очила, ръкавици, нито сигнални жилетки – работят по джапанки и анцузи. Когато паркирани коли пречат на ремонта (дори да са спрели законно), се вика паяк който ги вдига и пренася наблизо, често пъти през няколко пресечки, но без да се остави бележка за собственика, от който се очаква да се сети къде е липсващата му кола и след това да я търси наслуки из разкопания квартал. Това ми се случи веднъж и тръгнах да разпитвам бригадите по различните улици. Повечето групички вдигаха рамене в незнание, казваха че са от много различни подизпълнители и между тях няма никаква координация, не можеха и да ме насочат към отговорника от главния изпълнител Трейс, не можеха или не искаха да ми кажат кой е собственият им началник. След много обикаляне намерих отговорник на един от подизпълнителите, който ми помогна. Междувременно ми сподели, че не им се плаща с месеци, но въпреки това работели защото малките фирми иначе нямали достъп до подобни поръчки.
    От около четири месеца елитният софийски квартал Лозенец в горната си част живее под знака на основните улични ремонти. Те се правят, за да може Топлофикация София да подмени старите си тръби и да присъедини нови абонати, което се съчетава с факта че уличната и тротоарната мрежа беше в отчаяна нужда от обновяване. 
Дотук с добрите новини. Мащабният и скъп ремонт се провежда безкрайно неорганизирано, без никакъв контрол на качеството и безопасността, без опити за минимална информираност и удобство на живеещите. Строителните материали се изсипват директно на тротоарите и платното без ограничения, така че строителни машини, частни коли и пешеходци минават директно през тях и ги разнасят из целия квартал. В началото имаше някакви признаци за организация на движението, но след това го удариха директно през просото: повечето пъти не си дават труда да затворят улицата със знак, а често пъти след като влезеш в нея разбираш че в другия й край се асфалтира, а междувременно зад теб се е събрала колона автомобили. Така и не сложиха и една информационна табела – какъв е ремонтът, откъде докъде, докога, кой го извършва, кой е отговорен... За график по улици не бихме и мечтали. Търсих информация на сайта на общината – нямаше. Работниците нямат работно облекло, защитни очила, ръкавици, нито сигнални жилетки – работят по джапанки и анцузи. Когато паркирани коли пречат на ремонта (дори да са спрели законно), се вика паяк който ги вдига и пренася наблизо, често пъти през няколко пресечки, но без да се остави бележка за собственика, от който се очаква да се сети къде е липсващата му кола и след това да я търси наслуки из разкопания квартал. Това ми се случи веднъж и тръгнах да разпитвам бригадите по различните улици. Повечето групички вдигаха рамене в незнание, казваха че са от много различни подизпълнители и между тях няма никаква координация, не можеха и да ме насочат към отговорника от главния изпълнител Трейс, не можеха или не искаха да ми кажат кой е собственият им началник. След много обикаляне намерих отговорник на един от подизпълнителите, който ми помогна. Междувременно ми сподели, че не им се плаща с месеци, но въпреки това работели защото малките фирми иначе нямали достъп до подобни поръчки.
  • Думите са излишни.
    Думите са излишни.
  • Дали заради спестовност, мързел или нехайство, решиха да оставят части стария тротоар в отсечките му които не са разбити напълно и може да се ходи що-годе. Резултатът: грозно, неудобно, некачествено.
    Дали заради спестовност, мързел или нехайство, решиха да оставят части стария тротоар в отсечките му които не са разбити напълно и може да се ходи що-годе. Резултатът: грозно, неудобно, некачествено.
  • В началото поне си даваха труд да затварят улицата при най-близката пресечка. После решиха че не им се занимава. На снимката: човекът разбива асфалта, а зад него чака колона от 5-6 коли. Нямах време да изчакам да запиша неминуемите колоритни сцени.
    В началото поне си даваха труд да затварят улицата при най-близката пресечка. После решиха че не им се занимава. На снимката: човекът разбива асфалта, а зад него чака колона от 5-6 коли. Нямах време да изчакам да запиша неминуемите колоритни сцени.
  • Ул. Галичица, първата отсечка на която завършиха асфалта през лятото. Тротоарът стои в този вид втори месец.
    Ул. Галичица, първата отсечка на която завършиха асфалта през лятото. Тротоарът стои в този вид втори месец.
  • Ул. Галичица, първата отсечка на която завършиха асфалта през лятото. Стои в този вид втори месец.
    Ул. Галичица, първата отсечка на която завършиха асфалта през лятото. Стои в този вид втори месец.
  • Абсурд без коментар.
    Абсурд без коментар.
  • Малко нещо са забравили да скосят тротоара. Сякаш са се чудили, а тези жълтите пъпчиви парчета за какво ли ще да са, я да вземем да ги наместим тук някъде...
    Малко нещо са забравили да скосят тротоара. Сякаш са се чудили, а тези жълтите пъпчиви парчета за какво ли ще да са, я да вземем да ги наместим тук някъде...
  • Този асфалт с детско валяче ли са го тъпкали...?
    Този асфалт с детско валяче ли са го тъпкали...?
  • Улицата е, хм, леко позатворена, ама не много...
    Улицата е, хм, леко позатворена, ама не много...
  • Шахтите са най-големият враг на софийския строител. Една не е изпипана както трябва – или стърчат, или хлътват, или са изкривени, или са разбити, или ги няма. При това тази тук е чисто нова – дайте й една година, след зимата и след като милите ни съкварталци паркират върху нея 100-тина пъти...
    Шахтите са най-големият враг на софийския строител. Една не е изпипана както трябва – или стърчат, или хлътват, или са изкривени, или са разбити, или ги няма. При това тази тук е чисто нова – дайте й една година, след зимата и след като милите ни съкварталци паркират върху нея 100-тина пъти...
  • Чисто нова шахта еклектичен тротоар.
    Чисто нова шахта   еклектичен тротоар.
  • Нито веднъж не видяхме знак в смисъл: "Тук ще се работи, моля не паркирайте от дата Х до дата У, между толкова и толкова часа, благодарим за разбирането". Работи се с техниката директно между и около колите.
    Нито веднъж не видяхме знак в смисъл: "Тук ще се работи, моля не паркирайте от дата Х до дата У, между толкова и толкова часа, благодарим за разбирането". Работи се с техниката директно между и около колите.
  • Анархията поражда анархия. Екипите за чистене решиха, че за момента не се налага да събират отпадъците около кофите. Съкварталците пък решиха, че щом има натрупан боклук, това представлява легитимно сметище и е ОК да добавяме към него.
    Анархията поражда анархия. Екипите за чистене решиха, че за момента не се налага да събират отпадъците около кофите. Съкварталците пък решиха, че щом има натрупан боклук, това представлява легитимно сметище и е ОК да добавяме към него.
  • Още анархия.
    Още анархия.
  • Това е единствената информационна табела в квартала, но се отнася само за ул. Горски пътник. Даден е срок докъм средата на октомври, така че има време. От друга страна обаче стои в този вид може би трета седмица. Може би фирма ИСА 2000 очаква плащане...?
    Това е единствената информационна табела в квартала, но се отнася само за ул. Горски пътник. Даден е срок докъм средата на октомври, така че има време. От друга страна обаче стои в този вид може би трета седмица. Може би фирма ИСА 2000 очаква плащане...?
  • Дали ще възстановят зелените площи като приключат? Дано. Освен ако не са забравили да включат това в заданието. Както стана след метрото на Черни връх, където след строеж за десетки милиони ги домързя да направят едно озеленяване за 10000 лв, та си остана на бурени, чакъл и боклуци.
    Дали ще възстановят зелените площи като приключат? Дано. Освен ако не са забравили да включат това в заданието. Както стана след метрото на Черни връх, където след строеж за десетки милиони ги домързя да направят едно озеленяване за 10000 лв, та си остана на бурени, чакъл и боклуци.
  • Култовите анти-паркинг колчета тип "Хъмпти-дъмпти". Тежки отгоре, с малка и нестабилна основа. Разпукват се сами, дори без да ги закачите. Отвътре се показва гъбеста гипсова субстанция. Кой ги измисли, кой ги изработи, кой ги одобри, кой ги монтира? Има ли изобщо пилот в самолета?
    Култовите анти-паркинг колчета тип "Хъмпти-дъмпти". Тежки отгоре, с малка и нестабилна основа. Разпукват се сами, дори без да ги закачите. Отвътре се показва гъбеста гипсова субстанция. Кой ги измисли, кой ги изработи,  кой ги одобри, кой ги монтира? Има ли изобщо пилот в самолета?
  • Анти-паркинг колчета тип "Хъмпти-дъмпти"
    Анти-паркинг колчета тип "Хъмпти-дъмпти"
  • Думите са слаби.
    Думите са слаби.
  • Вариация на тема шахта.
    Вариация на тема шахта.
  • Вариация на тема шахта.
    Вариация на тема шахта.
  • Вариация на тема шахта.
    Вариация на тема шахта.
  • Тази и следващата снимка са включени за контраст, в смисъл как може нещата да се правят и не-мърляшки. Това е една кратка отсечка на ул. Бигла направена перфектно – няма мръсотия, фугите са малки, прави и равномерно запълнени, шахтите са равни, дори са се сетили да сложат прясна пръст в лехите на дърветата. Дали може майсторът на тази отсечка да обучи другите работници как се прави...?
    Тази и следващата снимка са включени за контраст, в смисъл как може нещата да се правят и не-мърляшки. Това е една кратка отсечка на ул. Бигла направена перфектно – няма мръсотия, фугите са малки, прави и равномерно запълнени, шахтите са равни, дори са се сетили да сложат прясна пръст в лехите на дърветата. Дали може майсторът на тази отсечка да обучи другите работници как се прави...?
  • Тротоар и шахта изработени от частен инвеститор на офисна сграда. Какво пречи да се работи така навсякъде? Нали имало пари вече? Фандъкова поне така каза онзи ден.
    Тротоар и шахта изработени от частен инвеститор на офисна сграда. Какво пречи да се работи така навсякъде? Нали имало пари вече? Фандъкова поне така каза онзи ден.
  • Друг любим софийски анти-паркинг метод: фините, полуневидими алуминиеви колчета, които се огъват като сламки. Тези специално са монтирани на Фр. Нансен преди броени седмици. Да отидат до Пловдив да видят тамошните колчета: дебели, стоманени, оранжеви, с емблемата на града, виждат се отдалеко и нямат помръдване, изглеждат добре, а и са еднакви в целия град. А пък и дали наистина са толкова нужни колчета на тази отсечка на Фр. Нансен? Тук паркирането под ъгъл е доста добре уредено и винаги е запълнено, така че възможността някой да се качи на тротоара е доста малка. А съвсем пък трети въпрос е, че в по-нормалните столици паркирането на тротоара се предотвратява със солени глоби, а не чрез загрозяване с препъващи железа и гюлета.
    Друг любим софийски анти-паркинг метод: фините, полуневидими алуминиеви колчета, които се огъват като сламки. Тези специално са монтирани на Фр. Нансен преди броени седмици. Да отидат до Пловдив да видят тамошните колчета: дебели, стоманени, оранжеви, с емблемата на града, виждат се отдалеко и нямат помръдване, изглеждат добре, а и са еднакви в целия град. А пък и дали наистина са толкова нужни колчета на тази отсечка на Фр. Нансен? Тук паркирането под ъгъл е доста добре уредено и винаги е запълнено, така че възможността някой да се качи на тротоара е доста малка. А съвсем пък трети въпрос е, че в по-нормалните столици паркирането на тротоара се предотвратява със солени глоби, а не чрез загрозяване с препъващи железа и гюлета.