Американската Tello аутсорсва дейности в България

Американската Tello аутсорсва дейности в България

Младата американска корпорация Tello, обявена за една от топ десетте стартиращи
компании за 2006 г. от сп. Network World, вече стъпи и в България. Офисът й в София, отворен в началото на 2006 г., ще бъде използван като допълнителен развоен център, към който американската компания ще аутсорства част от дейността си по развитие и предлагане на продуктите и услугите на компанията в цяла Европа. Tello предлага продукти и услуги в сферата на т.нар. мигновени комуникации (Instant Communication), т.е. потребителите могат бързо и лесно да откриват и контактуват с колеги, клиенти, доставчици и партньори в реално време през различни устройства, мрежи и приложения.
Tello е създадена по проект, стартирал през 2004 г., в който инвестират четири от най-известните в САЩ и света бизнес личности, сред които е Джон Скъли, бивш изпълнителен директор на "Пепси" и нa Apple, а в момента партньор в Rho Capital Partners, както и създателят на VoIP технологията Джеф Полвар. Името е комбинация от telecommunicaton и hallo и е предложено от Скъли. Компанията е частна, като в нея са инвестирали Eagle River, Evercore Partners, Rho Ventures и Intel Capital. В момента стойността й се оценява на 30 млн. долара.
През 2005 г. новосъздадената компания започва дейността си в САЩ, а през 2006 г. към проекта се присъединява и България. В момента събираме екипа си тук, който до края на тази година ще наброява 20-ина души", каза Евгений Кънев, който ръководи българския офис и има богат мениджърски опит като директор "Корпоративни финанси" в "KPMG България". Той уточни, че продуктът, върху който работят, ще е готов през август и през септември ще бъде пуснат в продажба. Това ще бъде софтуер, който ще се инсталира върху компютри и мобилни устройства и ще има версии за крайни потребители (Tello Basic), бизнес клиенти (Tello Enterprise) и Tello Connect, който всъщност поддържа другите два. "Продуктът няма аналог и е уникален с възможността срещу един човек да стоят всички възможности за комуникация с него - стационарен и мобилен телефон, компютър и т.н., и да показва на кой от тях той е достъпен в момента", обясни Кънев.