Гласоводител определя чии партийни обещания за екотранспорт в София подкрепяш

Гласоводител определя чии партийни обещания за екотранспорт в София подкрепяш

Гласоводител определя чии партийни обещания за екотранспорт в София подкрепяш
Гласоводител, който определя кои от партийните обещания покриват твоите виждания за велотранспорта и електрическите превозни средства, тръгва от днес, съобщиха пред "Дневник" инициаторите от "Велоеволюция" и "Българска асоциация електрически превозни средства".
Онлайн платформата, достъпна тук, обхваща партиите, явяващи се на местния вот в София. "Насочихме вниманието си към основните парламентарно представени партии. Интересни ни се сториха и извънпарламентарните ДЕОС като нова формация, произлязла от амбициозни протестиращи, и "Зелените" като логична платформа за подкрепа на екологичен транспорт", посочват инициаторите и добавят, че са изпратили запитване до всички партии на официално обявените в публичното пространство контакти.
Те са прегледали интернет сайтовете им и тези на техните кандидати. "Чрез документите, които ни бяха изпратени и публикуваните политически програми, се опитахме да намерим отговори на някои важни въпроси за развитието на велосипедния и електромобилния транспорт в София. В изследването няма да намерите партиите, които не са ни изпратили отговор и за които чрез търсене в интернет не се намират публикувани политически програми", уточняват инициаторите.
Според тях формулирането на въпросите и скалата за оценяването на позициите на партиите и тежестта им, е изцяло направено от експертите в двете организации, а не от партийните централи. "Старали сме се обективно да прочетем програмите и да извлечем най-важното по темата на екомобилността. На места сме допълвали кратки бележки, за да обърнем внимание какво програмите не засягат", посочва Радостина Петрова от "Велоеволюция". "Не коментираме дали програмите са реалистични, цялостни и изпълними ли са в четиригодишния мандат на тези избори. Преценката и решението за кого да гласуват са на избирателите", допълва Ангел Николов от "Българска асоциация електрически превозни средства".
"Можем с радост да отбележим, че велосипедната тема вече е неизменна част от транспортните политики на всяка от основните политически сили. Но няма партия, която да приоритизира предложените мерки – по важност, по време, по място", казва още Радостина Петрова. Тя добавя: "Няма партия, която да посочва как реалистично ще финансира предложените мерки – не просто велосипедните, а никои мерки. Само една партия предвижда адекватни подробни мерки за постигане на взаимовръзки между велосипедите и останалия транспорт. Само една партия заявява нещо за начина на провеждане на задължителните според закона обществени обсъждания за планове и проекти за градската среда".
"Електромобилността е в платформите на шестте партии, които участват в "Гласувател". И това е окуражаващо и обещаващо, че се върви към промяна в София, един от най-прашните и шумни европейски градове ", казва още Ангел Николов. Той допълва: "Проблемът е, че голяма част от електромобилните идеи са представени схематично, разпокъсано, без финансова обосновка и конкретни срокове. Партиите, които влязат в новия Общински съвет трябва да работят за това обещанията им да бъдат превърнати в конкретни планове, които да бъдат изпълнявани."
Инициаторите посочват, че "Гласувател" няма спонсорство или финансиране по проект, както и каквато е да друга външна подкрепа, и е направен е от доброволци на двете организации.
От двете организации са на мнение, че "Гласувател" ще подтикне жителите на София да гласуват, както и да направят информиран избор на местни избори 2015. Надяват се и на активността на софиянци да изискват от партиите да следват своите обещания и след 25 октомври.