Току-що ремонтираният център на Варна отново е разкопан

Само четири месеца след като беше основно ремонтиран, част от центъра на Варна отново е разкопан, за полагане на подземна комуникация.
Проверка на "Дневник" показа, че изкопите са направени на метри от сградата на кметството в града - кръстовищата на булевардите "Княгиня Мария-Луиза", "Осми приморски полк" и "Сливница".
Ремонтът на булевардите приключи в края на май и трябваше да е част от бързия автобусен коридор (BRT) – компонент от проекта "Интегриран градски транспорт на Варна".
След приключването на строителните работи обаче стана ясно, че финансирането за полагането на нова подземна комуникация, асфалт, бордюри и т.н. е било осигурено от общинския бюджет, а обновените отсечки ще бъдат извадени от проекта.
Въпреки многократно поставените въпроси от община Варна и до този момент не са дали ясен отговор каква е била причината за отказа от европейско финансиране за извършената работа.
След направената днес проверка стана ясно, че наскоро ремонтираните тротоари по бул. "Княгиня Мария-Луиза" са разкопани за полагането на електропроводни кабели. Според работниците на обекта това било необходимо, за да бъдат захранени машините за автоматична продажба на автобусни билети, които също ще са част от проекта "Интегриран градски транспорт на Варна".
По информация на "Дневник" новото разкопаване на вече ремонтирани части от центъра на Варна се е наложило заради форсираната работа по бързия автобусен коридор. Служители в общинската администрация, пожелали да останат анонимни, твърдят, че макар незавършен и недоокомплектован, части и отделни елементи от коридора на всяка цена трябвало да бъдат готови до 25 октомври - непосредствено преди изборите за местна власт.
Тази информация беше задочно потвърдена още преди десет дни от ръководителя на проекта за "Интегриран градски транспорт на Варна" Биляна Якова.
"Първите машини за продажба на билети ще бъдат инсталирани в следващите две седмици", каза тя на 5 октомври.
Така става ясно, че работата по части от проекта действително е форсирана предизборно. А това хвърля и известна светлина върху причините за поредното хаотично разкопаване на току-що ремонтирания варненски център.

Днес "Дневник" потърси за повече информация зам.-кмета на Варна Христо Иванов, в чийто ресор са инфраструктурните проекти в града. От началото на предизборната кампания обаче той не отговаря на телефона си.
По тази причина изпратихме до общинския пресцентър следните въпроси:
- С каква цел се извършват изкопните работи, които в момента текат на кръстовището на бул. "Княгиня Мария-Луиза" и бул. "Сливница" във Варна.
Какво налагат тези изкопни работи сега, след като въпросните зони бяха ремонтирани през април и май т.г.?
Защо кабелните трасета, които в момента се полагат там, не бяха положени още по време на пролетния ремонт?
Извършени ли са плащания по ремонта, извършен през май, и ще бъде ли платен допълнително този, който се извършва в момента? От какъв бюджет или по кой проект ще бъдат заделени парите за това?
Ако строителните работи, които се извършват в момента, са в рамките на проекта за "Интегриран градски транспорт на Варна", чие е било задължението да съгласува тези дейности с ремонта, извършен през май и защо това не е било направено?До приключването на работата по този текст отговори на поставените въпроси не бяха получени.
Сега, както и през май, изпълнител на ремонтите по булевард "Княгиня Мария-Луиза" във Варна е дружеството "Арма", регистрирано по Закона за задълженията и договорите. Участници в "Арма" са компаниите "Хидрострой" и свързаната с нея "Инжстройинженеринг". Двете дружества от години печелят всички обществени поръчки за извършването на пътни и други инфраструктурни ремонти във Варна.
Управител на "Хидрострой" е Николай Пашов, който беше принуден да освободи мястото си на общински съветник от ГЕРБ заради съмнения в конфликт на интереси.