Собственикът на "Лукасфилм" строи 500 от емблематичните имперски щурмоваци на Великата китайска стена.
"Днес Силата беше силна в Китай." В това се опитва да ни убеди компанията "Уолт Дисни" чрез зрелищния дебют на новия клип за "Силата се пробужда" - седмата серия от "Междузвездни войни", чиято премиера е след два месеца. За целта собственикът на "Лукасфилм" строи 500 от емблематичните имперски щурмоваци на Великата китайска стена. Гледката зарадва фенове и журналисти и бе допълнена сред аплодисменти от изписването по охранителните кули на четири йероглифа, означаващи "Силата се пробужда". Интересът към филма, режисиран от Джей Джей Абрамс, е огромен и се подхранва методично от една от най-дългите промоционални кампании. Досега зрителите са виждали само два трейлъра, като последният бе от2 април. Най-новият предизвика след публикуването в интернет над 17 000 туита в минута, а след само 20 минути бе гледан повече от 220 000 пъти. В САЩ началото на онлайн продажбите на билети за премиерата на 18 декември доведоха до срив на сайта Fandango, а във Великобритания Vue Entertainment - най-голямата верига кина извън САЩ, продаде за 90 минати над 10 000 билета. Анализатори коментират, че това е най-очакваният филм от 10 години насам, в първия си уикенд ще спечели само в Северна Америка над 100 милиона долара, а глобалният му боксофис може да надхвърли 2 млрд. долара. За сравнение, досегашните 6 филма на Джордж Лукас са донесли от 1977 г. насам общо 4.4 млрд. долра. Това е приблизително и сумата, за която "Дисни" купи "Лукасфилм" през 2012 г.