Уолстрийт почервеня в чест на "Ферари"

На Уолстрийт днес основният цвят бе червеният по случай посрещането на "Ферари" (Ferrari), италианската компания за спортни коли, която дебютира на борсата с надеждата да привлече инвеститорите с престижната си марка, предаде Франс прес.
Дилърите на Нюйоркската фондова борса в Манхатън днес носеха червени якета и червени шапки с логото на марката - изправения на задните си крака кон.
Първите котировки на "Ферари" бяха при цена от 60 долара за акция минути след откриването на търговията, а това са 8 долара над цената за въвеждане, определена вчера, която оцени автомобилната група на 10 милиарда долара без дълга.
"Ферари" е изключение от днешната скованост", коментира Катлин Смит, съоснователка на "Рънейсънс кепитъл" (Renaissance Capital).
Серджо Маркионе, президент на групата "Фиат Крайслер" (Fiat Chrysler - FCA), която е мажоритарен собственик на "Ферари", трудно сдържаше радостта си. Той имаше честта, малко преди началото на търговете, заобиколен от ръководители на Ферари, да удари камбаната, чийто звън дава началото на борсовите сесии.
"Ферари" последва стъпките на компанията майка "Фиат Крайслер", която дебютира на Уолстрийт точно преди една година. Акциите на Ферари се търгуват под символа RACE, който ръководителят на Еф Си Ей Серджо Маркионе заяви, че е избрал сам. Red ("Червено") не бе на разположение, със съжаление допълни той.
След публичното листване "Фиат Крайслер", който притежава 90 процента от "Ферари", ще остане с 80-процентов дял, като възнамерява да го разпредели между акционерите си в началото на идната година. "Фиат" уточни, че инициативата е част от "поредица трансакции за отделяне на "Ферари" от Еф Си Ей".
Целта на отделянето е луксозната марка да бъде разграничена от компанията майка, която е ориентирана към масовия пазар, като в същото време бъдат събрани пари в подкрепа на плановете за растеж на "Фиат Крайслер".
"Фиат Крайслер" е мажоритарен собственик на "Ферари", а другите 10 на сто от компанията са собственик на Пиеро Ферари, сина на Енцо Ферари, основал марката през 1947 година. През идните пет години "Фиат Крайслер" иска да разработи план на стойност 48 милиарда евро, чието изпълнение да доведе до продажбата на 7 милиона коли годишно, отбелязва АФП.