Фотогалерия: Абсурдът на варненските велоалеи

Спас Спасов

Фотогалерия: Абсурдът на варненските велоалеи

Около 16 км. велосипедни алеи се изграждат в момента във Варна. Начинът, по който са планирани и изпълнени обаче предизвика негодуванието на хората, използващи велосипедите си като алтернативен транспорт в градска среда. Въпреки това строителството продължава с бързи темпове, за да могат европейските средства по проекта да бъдат "усвоени" в срок.

  • Около 16 км. велосипедни алеи се изграждат в момента във Варна. Те са един от десетте компонента на проекта за интегриран градски транспорт, който се изпълнява с европейско финансиране по програма "Регионално развитие".
    Начинът, по който са планирани и изпълнени алеите обаче предизвика негодуванието на хората, използващи велосипедите си като алтернативен транспорт в градска среда.
    Около 16 км. велосипедни алеи се изграждат в момента във Варна. Те са един от десетте компонента на проекта за интегриран градски транспорт, който се изпълнява с европейско финансиране по програма "Регионално развитие".<br />Начинът, по който са планирани и изпълнени алеите обаче предизвика негодуванието на хората, използващи велосипедите си като алтернативен транспорт в градска среда.<br />
  • Част от платната на велоалеите са проектирани в средата на тротоарите край търговския бул. "Владислав Варненчик" като по този начин влизат в конфликт с пешеходците, твърдят членовете на варненския "Велоклуб устрем".
    Част от платната на велоалеите са проектирани в средата на тротоарите край търговския бул. "Владислав Варненчик" като по този начин влизат в конфликт с пешеходците, твърдят членовете на варненския "Велоклуб устрем".
  • Новоизградените велосипедни алеи във Варна прекъсват на кръстовищата в центъра на Варна, правят резки завои под ъгъл в наклонени участъци, стесняват се в еднопосочни ленти с ширина под допудстимата.
    Новоизградените велосипедни алеи във Варна прекъсват на кръстовищата в центъра на Варна, правят резки завои под ъгъл в наклонени участъци, стесняват се в еднопосочни ленти с ширина под допудстимата.<br />
  • "Практиката, утвърдена в цял свят е велосипедния транспорт да се интегрира с автомобилния, а не с пешеходните зони, обяснява Здравко Василев, председател на "Велоклуб устрем". Това, което виждаме във Варна сега е, че са нарушени всички правила на добрите практики по изграждането на велосипедни алеи".
    "Практиката, утвърдена в цял свят е велосипедния транспорт да се интегрира с автомобилния, а не с пешеходните зони, обяснява Здравко Василев, председател на "Велоклуб устрем". Това, което виждаме във Варна сега е, че са нарушени всички правила на добрите практики по изграждането на велосипедни алеи".
  • Един от дефектите на варненските велосипедни алеи, предизвикал иронични коментари в социалните мрежи, е внезапното им прекъсване пред пешеходните подлези в централната част с на града.
    Един от дефектите на варненските велосипедни алеи, предизвикал иронични коментари в социалните мрежи, е внезапното им прекъсване пред пешеходните подлези в централната част с на града.
  • Велоалеята по бул. "Владислав Варненчик" прекъсва пред подлеза на пл. "Митрополит Симеон". Тя обаче не продължава от другата страна на подлеза.
    Велоалеята по бул. "Владислав Варненчик" прекъсва пред подлеза на пл. "Митрополит Симеон". Тя обаче не продължава от другата страна на подлеза.
  • Заради неудачното планиране на велосипедните алеи, които принуждават колоездачите да минават през пешеходните подлези, велосипедистите предпочитат да пресичат оживения бул. "Мария Луиза" така, както са го правили и до сега.
    Заради неудачното планиране на велосипедните алеи, които принуждават колоездачите да минават през пешеходните подлези, велосипедистите предпочитат да пресичат оживения бул. "Мария Луиза" така, както са го правили и до сега.
  • На много места пътят на велосипедните платна е препречен от стълбове на уличното осветление.
    На много места пътят на велосипедните платна е препречен от стълбове на уличното осветление.
  • Велоалеята по бул. "Осми приморски полк" е свършва пред стълб на уличното осветление на кръстовището с бул. "Цар Освободител". От другата страна на кръстовището няма велоалея.
    Велоалеята по бул. "Осми приморски полк" е свършва пред стълб на уличното осветление на кръстовището с бул. "Цар Освободител". От другата страна на кръстовището няма велоалея.<br />
  • Велосипедната алея в градинката на т.нар. "Червен площад" във Варна. Тя се движи по сложен маршрут в пешеходна зона. След няколко резки завоя в разстояние на по-малко от 50 м. велоалеята напуска парка и излиза отново на оживения бул. "Осми приморски полк".
    Велосипедната алея в градинката на т.нар. "Червен площад" във Варна. Тя се движи по сложен маршрут в пешеходна зона. След няколко резки завоя в разстояние на по-малко от 50 м. велоалеята напуска парка и излиза отново на оживения бул. "Осми приморски полк".
  • Велосипедната алея в градинката на т.нар. "Червен площад" във Варна.
    Велосипедната алея в градинката на т.нар. "Червен площад" във Варна.
  • Един от най-любопитните участъци по трасето на варненските велоалеи е т-нар. "еднопосочно" трасе по бул. "Осми приморски полк".
    Един от най-любопитните участъци по трасето на варненските велоалеи е т-нар. "еднопосочно" трасе по бул. "Осми приморски полк".
  • На снимката ясно се вижда, че ширината на еднопосочната велоалея е колкото една тротоарна плочка,т.е. не повече от 40 см. По проект тази велоалея трябва да е широка около 1 м. с два бордюра по 25 см.
    На снимката ясно се вижда, че ширината на еднопосочната велоалея е колкото една тротоарна плочка,т.е. не повече от 40 см. По проект тази велоалея трябва да е широка около 1 м. с два бордюра по 25 см.
  • "Еднопосочната" велоалея старателно заобикаля всички стълбове по трасето си. Тясната лента и множеството завои със сигурност ще затрудният велосипедистите, твърдят от сдружението "велоклуб устрем"
    "Еднопосочната" велоалея старателно заобикаля всички стълбове по трасето си. Тясната лента и множеството завои със сигурност ще затрудният велосипедистите, твърдят от сдружението "велоклуб устрем"
  • Любопитно е как ще се справят велосипедистите с толкова много резки извивки по велосипедната алея.
    Любопитно е как ще се справят велосипедистите с толкова много резки извивки по велосипедната алея.
  • Планирането на еднопосочната велосипедна алея не е съобразено с временните търговски обекти по трасето й. Любопитно е решението тя да ги заобикаля, вместо за бараките да бъде потърсено по-удачно място.
    Планирането на еднопосочната велосипедна алея не е съобразено с временните търговски обекти по трасето й. Любопитно е решението тя да ги заобикаля, вместо за бараките да бъде потърсено по-удачно място.
  • Зиг-загът на еднопосочната велосипедна алея следва контура на сградите по бул. "Осми приморски полк" като минава на сантиметри от входните врати и стълбищата им. Няколко подобни снимки бяха препубликувани от чуждестранни медии.
    Зиг-загът на еднопосочната велосипедна алея следва контура на сградите по бул. "Осми приморски полк" като минава на сантиметри от входните врати и стълбищата им. Няколко подобни снимки бяха препубликувани от чуждестранни медии.
  • На места дори тясната еднопосочна велосипедната алея "изяжда" почти напълно мястото за пешеходци по тротоара.
    На места дори тясната еднопосочна велосипедната алея "изяжда" почти напълно мястото за пешеходци по тротоара.
  • Странният начин, по който са планирани и изпълнени велосипедните алеи във Варна най-вероятно ще ги направи неизползваеми, коментират хората, които се придвижват с велосипед в центъра на града. От "Велоклуб устрем" дори се заканиха да ги бойкотират.
    Странният начин, по който са планирани и изпълнени велосипедните алеи във Варна най-вероятно ще ги направи неизползваеми, коментират хората, които се придвижват с велосипед в центъра на града. От "Велоклуб устрем" дори се заканиха да ги бойкотират.