"Лего" ще изнесе производството в заводите на "Флекстроникс"

"Лего" ще изнесе производството в заводите на "Флекстроникс"

Датският производител на детски играчки "Лего" заяви, че ще изнесе голяма част от дейността си в Източна Европа в заводите на американската компания "Флекстроникс" (Flextronics), предаде агенция Ройтерс. Аутсорсването ще бъде извършено в рамките на следващите три години и ще доведе до съкращаването на над 1000 работни места.
Производството на по-търсените продукти ще остане в заводите на "Лего" в Дания, но голяма част от европейското производство ще бъде изнесено в тези на "Флекстроникс" в Източна Европа. Междувременно американската компания ще поеме операциите на "Лего" в чешкия завод в Кладно още от август тази година. Като част от промените "Лего" ще затвори завода си в САЩ, където работят около 300 души, в началото на 2007 г.
Решението на датския гигант е продиктувано от силната конкуренция, както и от високите разходи за труд, което накара "Лего" да се насочи към по-евтините страни от Източна Европа. "Лего", както и останалите производители на детски играчки срещат сериозен спад на печалбите си, след като децата все повече предпочитат мобилните телефони и електронните игри пред традиционните играчки. Някои компании като "Мартел" (Marttel) и "Хасбро" (Hasbro) се опитаха да отговорят със собствени версии на детски варианти на електронни уреди. Въпреки това обаче производителите не успяха да се спасят от понижаващите се продажби. Според изследователската компания NPD продажбите на традиционни играчки през 2005 г. са се понижили с 4% до 21.3 млрд. долара спрямо 2004 г.
В опитите си да избегне задълбочаващата се финансова криза "Лего" търси всякакви алтернативи за намаляване на разходите. За 2003 г. компанията отчете рекордна загуба от 169.8 млн. долара, което беше прецедент в 73-годишната история на дружеството. Семейно контролираното дружество, известно с цветните конструктори, най-после успя да излезе на печалба миналата година в размер на 118.69 млн. долара. Въпреки това по-евтините версии на конкурента "Мега брандс" все още спъват "Лего". Също така датският гигант разпръсква своите усилия в производство на прекалено много видове продукти - като дистанционно контролирани играчки, отбелязва анализаторът Крис Бърн.