В очакване на софийската тангента на околовръстното се отвориха дупки гиганти (видео)

В очакване на софийската тангента на околовръстното се отвориха дупки гиганти (видео)

Студовете и снеговалежите от началото на годината са довели до образуването на стотици нови малки и големи дупки в амортизираната настилка на Северната дъга на околовръстния път на София, видя репортер на "Дневник". Най-големите трапове са по 30-40 сантиметра дълги и 15-20 сантиметра дълбоки.
Основен ремонт на пътя не се предвижда, защото трафикът от него ще бъде пренасочен по изграждащата се Северна скоростна тангента. Докато тя бъде пусната (последният срок е краят на годината) обаче, по околовръстното ежедневно минават и ще продължават да минават хиляди автомобили и камиони.
Отворилите се дупки могат да нанесат сериозни повреди не само на леки коли, но и на високопроходими автомобили и дори тирове. Нощем траповете са потенциални смъртоносни капани, тъй като влизането в тях или опитът за избягването им в последния момент може да доведат до излитане от пътя.
Къде са най-опасните дупки
Най-опасни са дупките в участъка от разклона за Своге до отбивката за Войнеговци/Световрачене (виж картата). По-сериозни са неравностите в посока Калотина - магистралите "Хемус" и "Тракия", особено в района на моста над река "Искър". Там има дупки, в дъното на които се вижда арматурата от основата на съоръжението.
Най-проблемният участък е с дължина около 15 километра. Там, както и по цялата Северна дъга е добре да карате бавно, особено по тъмно и сутрин, когато слънцето блести в очите. Добре е да се спазва и по-голяма дистанция от предното превозно средство, за да имате добра видимост към настилката напред. Избягвайте да шофирате близко до камиони, които изцяло крият пътя напред.
Полезна стратегия е и следенето на маневрите на движещите се отпред автомобили, ако се забележи рязка смяна на посоката, това е знак, че вероятно на пътя има проблемен участък. Именно подобно рязко отклонение вляво на движещия се пред мен камион беше сигналът, който ме накара да се вгледам по-внимателно в пътя и да избегна влизане в дълбока дупка.
За година в участъка са вложени над 57 хил. лв. за кръпки
През 2015 г. са вложени над 57 хил. лв. в подобряване състоянието на Северната дъга на софийския околовръстен от кръстовището за с. Световрачене до разклона за с. Локорско. Изкърпени са 1843 кв.м пътна настилка - това се казва в отговор на въпросите на "Дневник" от Агенция "Пътна инфраструктура".
Дупка в кръпката
Дупка в кръпката
В писмото се уточнява, че тези дейности са временна мярка, тъй като асфалтовата настилка е над 30-годишна. "В отсечката има надлъжни и напречни пропадания, както и коловози, концентрирани в участъци от по 100 - 200 м, предвид интензивния тежкотоварен трафик", се казва още в позицията на пътната агенция.
От времето зависи кога ще бъдат запълнени дупките
От АПИ поемат ангажимент неравностите, отворили се след снеготопенето, да бъдат запълнени със студена асфалтова смес в максимално кратък срок, като кога ще стане това зависи от метеорологичните условия. На въпрос на "Дневник" дали след пускането на Северната скоростна тангента Северната дъга на околовръстното ще бъде оставена на доизживяване от пътната агенция казват, че ще се възложи изготвянето на проект, в който ще се посочат мерките за подобряване експлоатационното състояние на пътя.